Jag beställde en svart 16 gb via telias hemsida den 16 juli (onsdagen efter släppet). Kom hem från semestern måndagen därpå och skickade in avtalet som låg hemma. Frid och fröjd. I avtalet så stod det klart formulerat att telefonen kommer att skickas inom 5 arbetsdagar.
Sen händer ingenting, och ingenting. Kollade med Telia senare i veckan och de visste ingenting om leveranser eller om avtal. Efter det att de haft på sig en vecka att registrera mitt avtal och fortfarande inte visste något blev jag förbannad och gav mig ut på jakt aktivt. De fem leveransdagarna som avtalet stipulerade var standard och det kunde man inte räkna med när man handlade iphone....
Jag ringde runt till alla ställen i Stockholm/Uppsala och ställde mig i kö (kön i Kista verkar vara den kortaste). När jag kom fram till Telia i Skärholmen så hade de två vita 16 gb inne och en är numera min.
Killen i teliabutiken informerade om det är olika säljorganisationer (via webb kontra butik) så är hel olika banor. Efter ett 10 tal samtal med Telias kundtjänst kan jag bara konstatera att de vet ingenting kan inte hjälpa till med någonting det enda rådet som man kan få är att vänta. I butikerna har de åtminstonde koll på order och leveranser och det känns som detta är en mycket bättre väg att gå.
Vän av ordning kan bara förundras över hur klantigt och oproffsigt Telia har skött detta. Det är en sak att leveranstiderna kan vara långa (brist från Apple) men att inte kunna informera är pinsamt.
En fördj..va bra telefon är det dock.:D