Lite part i målet, men sen kan jag ju det där med e-shoppar iom jag arbetar med det varje dag. Det är inte bara att ladda ner en open sourceshop och sen köra. det finns mycket startegi bakom om man vill lyckas. Här är en liten sammanställning på vad man bör tänka på...
Ingen butik säljer något utan att man talar om att den finns. Produkterna ska presenteras på alla upptänkliga ställen. På Internet är det viktigt att man kommer med på olika prisjämnförelse- och shoppingsajter samtidigt som man syns i sökmotorer. Vilket många glömmer...
Vi har ramavtal med bland annat Prisjakt, Kelkoo, Pricerunner och Torget. Dessa ger dig fördelaktiga priser och ger dig möjligheten att snabbt få trafik till din e-shop. Förutom att du kommer med i produktlistningar på ett smidigt sätt kan avtalen utnyttjas för kampanjer med mer synlighet för att expelvis bygga varumärke.
För att få en bra ström med trafik till din e-butik är det viktigt att sajten är sökmotoroptimerad. För att säkerställa en placering högt upp i resultatlistorna är det ånga olika delar som måste beaktas. Vi har tagit fram en egen tjänst som är anpassad just för våra kunder och vår tekniska plattform.
Alla vet att det kostar mer att attrahera en ny kund än att behålla en gammal. Detta gäller i än större utsträckning på nätet. Att hålla kontakten via e-post är extremt kostnadseffektivt. Det viktiga är att hålla kontakten med kunderna och ge dem intressanta och relevanta erbjudanden så att de kommer ihåg vem de senast handlade av.
Vill du veta mer så hör gärna av dig.
Mange
mj@incordia.se