Då skall vi se, det är alltså logickortet som inlife menar har gått sönder. Dom har inte förklarat varför det skulle ha gjort det.
Det som skedde var att jag körde apple updater, stängde av datorn och gick och la mig. Morgonen efter var skärmen död.
Har pratat med apple och det var först när jag drog svängen om konsumentköpslagen (eller vad det nu heter) som jag verhuvudtaget fick tala med supporten. Det var senare dem som rekommenderade mig att lämna in datorn hos inlife.
Har ännu inte talat med inlife sedan jag fått kostandsförslaget, men planerar såklart att gå dit och prata med dem igen innan det ens blir aktuellt att betala något. Har också varit i kontakt med konsumentombudsmannen som rekommenderade mig att kontakta allmänareklamationsnämnden om jag inte får ärendet att gå på garantin.
Det som jag tycker är jobbigast rörande fallet är att jag inte direkt kan gå och skälla på inlife, då jag bara lämnat datorn där för reperation. Datorn köpte jag direkt av apple. Min erfarenhet av apples support är att man inte får prata med någon som har chans att påverka.
Men ni kanske kan tipsa lite här om hur ni skulle gjort? Skall jag gå direkt till inlife och prata med dem (och kanske ta med mig artiklar angående nvidiakortens fel?) eller ska jag ringa apple och försöka få dem att i sin tur påverka inlife? Vad säger jag isf? Vem vill jag prata med?
Tipps mottages gärna.