Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
hlundell

hlundell

Medlem
  • Plats Stockholm
  • Registrerad 2008-08-21
  • Senast aktiv 2009-02-28
  • Antal inlägg 6

Foruminlägg

De senaste inläggen hlundell har skrivit i forumet.

1
Ursprungligen av ratorinak1:

och något jag icke förstår är varför man INTE köper till Applecare för ytterligare två års garanti utöver det första året när man typ har betalat 17-20000 kr för en dator, för typ 1400 kr på Ebay - billigare försäkring finns ju inte. Det är nästan så man får skylla sig själv när sådant här händer, för förr eller senare inträffar det och då står man oftast där utan någon vidare hjälp.

Därför att: Ett, de flesta (inkl. mig fram tills nyligen) är inte medvetna om att det går att köpa apple care via ebay och annars är det allt för dyrt för att vara värt det. Två, därför att en vanlig hemförsäkring täcker sånt här, skillnaden mellan självrisk och apple care blir då ganska liten. För det tredje och slutligen, man räknar inte med att en (kvalitets) dator skall haverar efter ett år, isf skulle man inte köpt den till att börja med.

Jag ångrar inte att jag inte köpt apple care, däremot att jag inte hade fixat en hemförsäkring (precis flyttat, men det spelar ingen roll).

kan ju tillägga här att jag råkat ut för samma sak. har pratat med apple många gånger utan resultat.

apple säger att inlife måste säga att det är ett tillverkningsfel för att det ska gå på KKL, inlife säger att dom inte kan avgöra varför den gått sönder. härligt moment 22.

såg att du bor i norrköping, men för er som bor i stockholm skulle jag vilja passa på att rekommendera en annan reparatör än inlife då deras bemötande hittils varit väldigt tråkigt (ofta rent ut otrevligt).

aja, lycka till och låt oss veta hur det går!

Samma som mig då Micked Håll oss gärna uppdaterade!

Jo det är ju en ny dator, fast inte med samma speccs som MBPn

Hemförsäkringen täcker tyvärr inte detta i mitt fall.

Då skall vi se, det är alltså logickortet som inlife menar har gått sönder. Dom har inte förklarat varför det skulle ha gjort det.

Det som skedde var att jag körde apple updater, stängde av datorn och gick och la mig. Morgonen efter var skärmen död.

Har pratat med apple och det var först när jag drog svängen om konsumentköpslagen (eller vad det nu heter) som jag verhuvudtaget fick tala med supporten. Det var senare dem som rekommenderade mig att lämna in datorn hos inlife.

Har ännu inte talat med inlife sedan jag fått kostandsförslaget, men planerar såklart att gå dit och prata med dem igen innan det ens blir aktuellt att betala något. Har också varit i kontakt med konsumentombudsmannen som rekommenderade mig att kontakta allmänareklamationsnämnden om jag inte får ärendet att gå på garantin.

Det som jag tycker är jobbigast rörande fallet är att jag inte direkt kan gå och skälla på inlife, då jag bara lämnat datorn där för reperation. Datorn köpte jag direkt av apple. Min erfarenhet av apples support är att man inte får prata med någon som har chans att påverka.

Men ni kanske kan tipsa lite här om hur ni skulle gjort? Skall jag gå direkt till inlife och prata med dem (och kanske ta med mig artiklar angående nvidiakortens fel?) eller ska jag ringa apple och försöka få dem att i sin tur påverka inlife? Vad säger jag isf? Vem vill jag prata med?

Tipps mottages gärna.

Kan tillägga att min skärm dog (helt svart, fungerara ej med ext. skärm, men startljud hörs) för en vecka sedan, ca en månad efter garantin gått ut.

Har fått kostnadsförslag från inlife för en reparation som då skulle kosta ca 11000:- allt som allt.

Surt sa räven.

1