Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
sonofgustaf

sonofgustaf

Medlem
  • Plats Stockholm
  • Registrerad 2008-10-06
  • Senast aktiv 2008-11-10
  • Antal inlägg 3

Foruminlägg

De senaste inläggen sonofgustaf har skrivit i forumet.

1

Idag ringde de från verkstan! Reklamationen gick igenom och Apple pröjsa nytt logikkort på datorn. Det tog visserligen över en månad men det var det värt. Man ska verkligen inte ge sig i första taget!

Willhaven:

Jag ska göra det! Det inger verkligen hopp att du fått igenom din reklamation.. Grymt att jag hittade denna post. Behövde du inte ens pröjsa för felsökningen hos teknikern? När jag var in hos en Apple premium reseller här om dagen ville de ta 900:- plus moms bara för att starta upp datorn. Hoppas jag får bättre hjälp någon annanstans.. Annars får jag väl ta en tur till Norrköping ;P..

Återkommer när jag vet hur det går..

Hej!

Jag har sedan ett dygn exakt samma problem som du willhaven1980! Samma symptom in i minsta detalj! Stängde av datorn på kvällen, vaknade på morgonen och datorn vägrade starta upp. Köpte min Macbook Pro i juli förra sommaren så min garanti har gått ut med typ 70 dgr, har självklart ingen Apple care (tillhör också dom som faktiskt tycker att en välskött dator för 18000+ ska hålla längre än ett år). Har testat alla möjliga tricks jag hittat bland annat detta med RAM-minnena och alla knappkombinationer vid uppstart. Tyvärr verkar tangentbordet vara helt responslöst. Har ringt apple 2 ggr under dagen och andra gången trodde snubben i luren först att det kanske kunde täckas utanför garantin. Efter en olidlig väntan fick jag svaret att så ändå visst inte var fallet. 70 dgr över garantitiden var för länge tyckte hans överordnade. "Off the record" tyckte supportsnubben att det borde täckas av garantin men tyvärr fanns det inget han kunde göra. Det låg inte i hand makt men han led med mig.

Jag tänker då kämpa vidare. Har varken lust eller råd att bekosta en reparation och jag VET att felet inte ligger hos mig utan måste ha varit ursprungligt. Hur har det gått med din reklamation?

Keep on fighting!

1