Och här sitter jag och läser denna tråd...lurad...
Men jag tror nog att det kommit en hel del nya program sedan 2003 så tråden kanske mår bra av att omstartas.
Jag jobbar med webdesign och har en del projekt igång samtidigt. Jag letar efter ett program som kan följa mig i hela processen från ax till limpa.
Jag vill alltså kunna göra följande (i ett och samma program)
1. Hämta kontakt från adressboken alt. skapa ny kontakt som direkt läggs in i adressboken ---> skriva en offert till den potentiella kunden ---> skicka offerten via mail ---> följa upp om kunden svarar positivt eller negativt ---> om positivt vill jag kunna starta ett projekt med kunden som deltagare och offerten som bas ---> jag vill kunna fylla i hur jag ligger till i projektet och vilka uppgifter som ska göras ---> uppgifter och möten syncas givetvis med iCal ---> när projektet är klart vill jag, med utgång från offerten och kundens adressuppgifter skriva en faktura ---> skicka fakturan med mail ---> följa upp fakturan i min bokföring...klart!
Jag vill givetvis kunna sköta all bokföring i företaget i detta program också...tror ni detta är att begära för mycket ?