Hallå!
Fick min svarta 16 från tre för ett par veckor sedan och är nöjd med allt (förutom möjligtvis m batteritiden).
Men...
...det är inte därför jag skriver. Ni alla som beställde tidigt av Tre och fick ett mail liknande det jag klippt in nedan - kolla er bindningstid på 3:s hemsida!
Trots att de lovar fint här så sattes min bindningstid att löpa från dagen jag fick telefonen. Har precis mailat dem och bett dem fixa det. Återkommer när jag får svar.
Kanske inte så mkt att bråka om egentligen, men jag tycker att om detta är deras sätt att kompensera så får de ju åtminstone hålla vad de lovat. Lite fult är det allt.
Hej
Vi skickar detta brev till dig för att informera om gällande leveransstatus av din beställda iPhone 3GS 16GB Svart.
Tyvärr har Apple, som tillverkar iPhone, stora problem med att leverera de enheter vi har beställt av dem. Detta beror främst på att modellen 3GS har varit mer framgångsrik än de räknat med och produktionen därför inte hunnit med. Detta gäller m a o alla operatörer och är inget specifikt för 3. Vi har daglig kontakt med Apple för att följa utvecklingen.
Alla order som har lagts hos oss placeras i turordning, och de telefoner vi får till vårt lager levereras till våra kunder samma dag som de kommer in. Din order, som är lagd 6 augusti 16:08, har turordningsnummer 308 och kommer att skickas till nedan adress.
****
Den information vi nu fått från Apple är att din order kan levereras tidigast om 3 veckor. Vi önskar verkligen att vi kunde ge dig en mer exakt leveranstid, men tyvärr har vi inte tillräckligt detaljerad information just nu.
Förseningen ska inte drabba dig som kund och därför kommer din bindningstid löpa från den dag du beställde. Din abonnemangsavgift kommer vi naturligtvis inte ta ut förrän den dag du fått din iPhone.
Vi kan dock glädjas åt att 3s nät blivit utsett till bästa mobila bredband 2009 i tidningen Mobils stora täckningstest. Detta är tredje året i rad vi vinner detta pris och det visar att du valt rätt operatör för att få ut det mesta av din iPhone. iPhone är helt enkelt bäst med 3.
Med vänliga hälsningar
Nicholas Högberg, Vice VD
Charlotta Lindahl, Chef för kundrelationer