Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
jesperludvig

jesperludvig

Medlem
  • Plats Lund
  • Registrerad 2009-01-14
  • Senast aktiv 2012-05-16
  • Antal inlägg 10

Foruminlägg

De senaste inläggen jesperludvig har skrivit i forumet.

1

Fortfarande ingen som har testat att köra Jeeves på Mac?

Wow. Jag bytte förlängningssladd och vägguttag och vips, så var allt som vanligt igen!

Tack för hjälpen båda två! Och ja, jag testade att starta om både med och utan skärmen inkopplad. En av gångerna (med skärmen inkopplad) så hittade datorn inte skärmen öht, varken från början eller efter en sökning. Men, nu funkar det som sagt! Ska se om jag kan framkalla felet igen imorrn, för att eventuellt kunna hitta källan.

Efter att ha varit hemifrån i en vecka kom jag hem och skulle koppla in min 24 tums cinema display i min macbook (aluminium 13 tum, snow leopard). Istället för att få upp skrivbord och bakgrundsbild som vanligt får jag "defaultbakgrundsbilden" i riktigt låg upplösning (och en gigantisk muspekare :/ )
Om jag då väljer bildskärm i systeminställningar för att ändra upplösning säger den att det enda alternativet för den externa skärmen är 640 x 480.
Det är ju helt tokigt!

Har jag gjort nåt fel? Vad skall jag göra?

Tack på förhand för tips och hjälp!

Mvh
Ludde

Hallå!

Fick min svarta 16 från tre för ett par veckor sedan och är nöjd med allt (förutom möjligtvis m batteritiden).

Men...

...det är inte därför jag skriver. Ni alla som beställde tidigt av Tre och fick ett mail liknande det jag klippt in nedan - kolla er bindningstid på 3:s hemsida!
Trots att de lovar fint här så sattes min bindningstid att löpa från dagen jag fick telefonen. Har precis mailat dem och bett dem fixa det. Återkommer när jag får svar.
Kanske inte så mkt att bråka om egentligen, men jag tycker att om detta är deras sätt att kompensera så får de ju åtminstone hålla vad de lovat. Lite fult är det allt.

Hej
Vi skickar detta brev till dig för att informera om gällande leveransstatus av din beställda iPhone 3GS 16GB Svart.
Tyvärr har Apple, som tillverkar iPhone, stora problem med att leverera de enheter vi har beställt av dem. Detta beror främst på att modellen 3GS har varit mer framgångsrik än de räknat med och produktionen därför inte hunnit med. Detta gäller m a o alla operatörer och är inget specifikt för 3. Vi har daglig kontakt med Apple för att följa utvecklingen.
Alla order som har lagts hos oss placeras i turordning, och de telefoner vi får till vårt lager levereras till våra kunder samma dag som de kommer in. Din order, som är lagd 6 augusti 16:08, har turordningsnummer 308 och kommer att skickas till nedan adress.
****
Den information vi nu fått från Apple är att din order kan levereras tidigast om 3 veckor. Vi önskar verkligen att vi kunde ge dig en mer exakt leveranstid, men tyvärr har vi inte tillräckligt detaljerad information just nu.

Förseningen ska inte drabba dig som kund och därför kommer din bindningstid löpa från den dag du beställde. Din abonnemangsavgift kommer vi naturligtvis inte ta ut förrän den dag du fått din iPhone.
Vi kan dock glädjas åt att 3s nät blivit utsett till bästa mobila bredband 2009 i tidningen Mobils stora täckningstest. Detta är tredje året i rad vi vinner detta pris och det visar att du valt rätt operatör för att få ut det mesta av din iPhone. iPhone är helt enkelt bäst med 3.

Med vänliga hälsningar
Nicholas Högberg, Vice VD
Charlotta Lindahl, Chef för kundrelationer

Ursprungligen av apu47:

Vilken modell?
Jag beställde min svarta 16gb den 5:e och hade kö nr 167 så då borde ju min dyka upp när som helst!

och jag min svarta 16 den 6:e och har könr 308... Beställdes det över 140 svart 16 på ett dygn? Förstår att Apple har att göra...

Ursprungligen av jopo:

Det känns inte riktigt som om han visste vad han talade om där ... Apple har inga adressuppgifter på vem som köpt osv. det har endast operatörerna.

Nej, det har du såklart rätt i. Men det visar lite hur mycket koll "fotfolket" har...

Har beställt en 16 svart på tre.se den 6/8. Har turordningsnummer 308 enligt tre.

Var inne i en trebutik idag och fiskade lite info. Säljaren frågade om jag inte hade fått brev av _Apple_(!). Han sa att alla som beställt ska få brev av Apple (inte av Tre alltså) och om man inte fått det så ligger man "bra till" inför nästa leverans. (Han kände till folk med turordningsnummer på över femtonhundra.)

Har nån fått ett sådant brev av apple, eller pratade han bara sk*t?

Ursprungligen av n_filip:

Fick också ett sådant....men jag har turordningsnummer 372 och lade min order den 3 aug 20:25....hmm konstigt?! Beställde du en 16 eller 32:a?

16gb svart. Och du?

Mail från tre idag:

"[Allt är Apples fel, buhu...]

Din order, som är lagd 6 augusti 16:08, har turordningsnummer 308 och kommer att skickas till nedan adress.

Den information vi nu fått från Apple är att din order kan levereras tidigast om 3 veckor. Vi önskar verkligen att vi kunde ge dig en mer exakt leveranstid, men tyvärr har vi inte tillräckligt detaljerad information just nu.

Förseningen ska inte drabba dig som kund och därför kommer din bindningstid löpa från den dag du beställde. Din abonnemangsavgift kommer vi naturligtvis inte ta ut förrän den dag du fått din iPhone.

[Tre är jättebra]"

Nån som har fått samma mail?

Beställde svart 16gb från 3 den 6:e, fick detta till svar idag (de är iaf väldigt trevliga!):

"Tack för ditt mail!

I dagsläget vet jag ännu inte exakt när din order kommer att skickas ut till dig då vi inväntar leveransbesked från Apple. En kvalificerad gissning på leveranstiden är två veckor. Vi hoppas så fort som möjligt få fram den exakta leveransdagen, men just nu är detta allt jag kan säga tyvärr.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Vänliga hälsningar,
Joel
Onlinesales "

1