Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jespair

Jespair

Medlem
  • Plats Stockholm
  • Sysselsättning Apple Product Professional Apple Sales Professional
  • Registrerad 2009-03-19
  • Senast aktiv 2012-03-06
  • Antal inlägg 27

Foruminlägg

De senaste inläggen Jespair har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-15 19:01

Kostar typ 295:- för ett USB-chassi till din hårddisk på typ macoteket.se.
Macoteket - FIREcube USB 2.0, chassi fr 2.5 tums SATA-hrdiskar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-15 18:59

Steg 1: Poppa in skivan och starta från den. Efter Startup Chime (startljudet) så håller du in C. Sen kommer skivan igång.

Steg 2: Uppgradera systemet från OS X-skivan eller ominstallera systemet.

Var gjorde du installationen? Snackat med verkstan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-15 18:53

För övrigt så kan du i princip aldrig åberopa KKL när du vill ha något
utbytt / lagat på garantin när det gäller datorer. För KKL förutsätter att
konsumenten själv kan bevisa att felet funnits sen konstruktion och inte
åsamkats av konsumenten själv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-15 18:51
Ursprungligen av Gilbert 2:

Jo, det skulle nog vara en mindre mardröm för Apple om folk skulle få nys om att även detta är ett fabriksfel (då det med största sannorlikhet är samma plast) och att det därmed borde gå att få ordnat innom 3 år enl. KKL.

Det är visserligen samma plast men den är gjuten på olika sätt.
Bottenplattan är mycket solidare och hård. Topcaset är mjukare.
Och anledningen till att de flesta spricker är ju för att det sitter två lister
ovanför skärmen som ska hålla skärmen från tangentbordet när man stänger
datorn. Dessa lister knäcker plasten och det är konstruktionsfelet.
Att repor under datorn skulle vara konstruktionsfel är ju bara ren dumhet.
Klart som fan den repas under. Minsta lilla damkorn på skrivbordet repar ju
plasten. Så därför får du ingen garantiservice på botten men på toppen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-24 11:54
Ursprungligen av younis:

ja, det är Mycket Märkligt.
KAnske kan få WebHallen att byta till Corsair. MEN Webhallen ville inte ta tillbaka dom eftersom det inte var något fel på minnet, utan borde vara fel på min dator/hårdvara.
Men eftersom dom plockade fram dom i samråd och under rådfrågning "Allt om Mac" i handen, så kan dom kanske ha lite vänlighet att ta tillbaka dom. Dom fungerar ju faktist inte i syftet som jag efterfrågade, jag bad inte om att få 2 st som fungerar var för sig, utan 2st som fungerar ihop.

Köp dina minnen av Macoteket i framtiden. Där har du livstids garanti på minnena och det är aldrig några problem att byta.