Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
jonny74

jonny74

Medlem
  • Plats Mörbylånga
  • Registrerad 2009-04-28
  • Senast aktiv 2019-02-14
  • Antal inlägg 63

Foruminlägg

De senaste inläggen jonny74 har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2012-01-30 11:23

Nu har du redan löst problemet, men andra som upplever liknande problem kan vara hjälpta av Apple´s artikel TS4148. Denna artikel ska avhjälpa problem med att man inte får någon täckning eller om man får ogiltigt simkort. Självklart kan det även beror på operatören, men nedan kan hjälpa om simkortet fungerar i en annan terminal.

Genom att säkerhetskopiera och återställa sin iPhone 4S via iTunes, så laddar man ner och installerar iOS 5.0.1 Build 9A406. Denna uppdatering finns inte tillgänglig via vanliga tillvägagångssättet, där man normalt väljer att söka efter uppdatering i iTunes eller i telefonen.

Läs mer på iPhone 4S visar "Ingen täckning" eller "Inget SIM-kort installerat"

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2011-10-15 20:12

Reckless Getaway är ett alternativ.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2011-09-23 18:39

Japp, den nya menyn ligger där. Väljer man "Sök" så kan man söka efter filmer på iTunes Store, men jag kör svenskt iTunes-konto och får inte upp något.

Menyn "På Bio" som man flyttat till nya menyn fungerar dock som vanligt.

Vore underbart om man kunde få hyra filmer/serier via iTunes, men det dröjer nog till helvetet fryser till is.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2011-08-18 01:15

Har oxå uppdaterat min Apple TV 2 och har inga problem med AirPlay från SVT Play.

På min iPhone kör jag iOS 5 och på iPad är det iOS 4.3.5.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2011-08-11 15:39

Du kör möjligtvis inte med ett kontantkort med fastpris eller att du har någon spärr för internationell trafik?

Telefonen skickar ett sms för att aktivera och detta är kostnadsfritt. Dock så går det inte skicka om man har en spärr.

Om du har fastpris kontant så ingår inte internationell trafik i priset, så då behöver du ladda på pengar. Annars ring kundservice och kolla om det förekommer någon slags spärr på ditt abonnemang.

Lycka till!:)

Det verkar som om Apple har problem med aktiveringen och att deras aktiveringsmeddelande inte skickas tillbaka. Bara att avvakta och försöka senare!

Senast redigerat 2011-08-12 10:34
  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2011-07-27 22:33

Jag har googlat runt lite, men tyvärr inte funnit någon sådan app.

Nu vet jag inte anledningen till varför det just är sms som du vill vidarebefordra, men dom flesta operatörerna kan skicka vidare MMS till en e-postadress. Har bara erfarenhet av Telenor och där kan man själv göra den inställningen via "Mina sidor" på webben.

Kanske detta är till någon hjälp?

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2011-07-25 12:48

Kör oxå Telenor utan problem.

Telenor har inte aktiverat NITZ (Network Identity and Time Zone) i sitt nät, så den inställningen är ingen idé att använda i Sverige med Telenor. Vet inte om andra operatörer aktiverat funktionen i sitt nät. NITZ är även avaktiverat via Telenors operatörsinställningar (IPCC-filen).

Läs mer om NITZ Här!

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2011-02-16 16:04

Dropbox! Den har verkligen underlättat för mig att kunna jobba mobilt. Nu kan kan spara mina keynotes på ett ställe, men jobba från flera olika enheter. Här kommer jag lätt åt all information från min Mac, iPhone och iPad. Underlättar även för mig och mina kollegor i vårt dagliga arbete och vi kan snabbt byta stora filer i delade mappar. Min klara favorit!

Dropbox for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-11-18 08:42
Ursprungligen av Mattias Malm:

Min kollegas iPhone 3GS (iOS 4.1) visade fel datum och tid idag. Det gick att ställa in datum och tid manuellt, men varje gång han ändrade till automatiskt ändrades datumet två dagar bakåt och tiden 4 timmar och 20 minuter framåt.

Efter lite sökning på Apples forum hittade vi tipset att koppla in telefonen till en dator och köra igång iTunes (ingen synkronisering krävs). Det visade sig fungera!

Uselt att problemet i en så grundläggande funktion som klockan över huvud taget uppkommer, men förhoppningsvis är det en bugg i iOS 4.1 som fixats i 4.2.

Du har möjligtvis inte en länk till den artikeln på Apples forum?

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-11-11 12:24
Ursprungligen av JKlintholm:

Nu börjar det bli kusligt... Igår slog telefonen om till... 02.45 vid 18.30-tiden. Denna gång uppmärksammade jag det i samband med att jag blev uppringd.

OBS! Detta var trots att jag då hade manuellt inställt datum och tid och ingen automatik inkopplad!!!

Bor i Rissne i Sundbyberg och båda gångerna det skedde så blev jag uppringd i detta område.

Kör du med Telenor?

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-11-10 19:46

Hände mig precis 2 gånger. Alla påminnelser i kalendern började larma och klockan var 02:45 istället för 19:05. Lika fort som det kom, så försvann det. Efter en stund hände det igen, men tiden ändrades tillbaka till rätt tid igen.
Detta skedde när jag körde bil, så frågan är om tiden hämtas från nätet och tiden där är fel! Om 3G siten har fel tid, så kan det förklarar varför jag fick rätt tid efter en kort stund. Förmodligen efter att det gjorts en handover till en annan site.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-10-07 09:10

Nu fungerar det att aktivera FaceTime igen. Står "Avvaktar aktivering" i någon minut, sen är det aktivt. Testat att koppla upp ett FaceTime samtal och det fungerar perfekt.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-06-21 21:17
Ursprungligen av korthoga:

Varför fortsätter inte Spotify spela när jag trycker ner det för att göra annat? Skulle inte det fungera nu?

Dom måste anpassa sin app för iOS 4. Lär komma en rad uppdateringar framöver. Innan dess är det Apple´s egna Apps som stödjer multitasking.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-06-10 21:43

Gammmal programvara/drivrutin för modemet, kan få Snow Leopard att krascha när man ansluter det till datorn.

Gå inte på Inställningar för att hämta de senaste drivrutinerna för ditt modem.

Lycka till!

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-05-07 17:34

Testa med ditt mobilnummer(070XXXXXXX)@telenor.se samt lösenordet för Mina Sidor. Se om det fungerar!