Tre repor på insidan av glaset som syns väldigt tydligt mot alla ljusa bakgrunder. Funderar på att häva köpet.
Det låter jobbigt, hoppas du har tur på nästa, om du returnerar och kör en "tredje gången gillt"? Det värsta är att du knappast är ensam - det är inte direkt svårt att hitta färska trådar med dylika problem runt om i världen. Samtidigt säger återförsäljarna här hemma att det är ovanligt med skärmproblem nu, att det har rättat till sig sedan de första generationerna av imac 27", att de flesta är nöjda och att bara de som har problem skriver i klagotrådarna och att problemet därför verkar större än vad det i själva verket är. Säkert sant, men faktum kvarstår - det släpps igenom för många kassa enheter. Och det är väldigt tråkigt när det drabbar en. Det hade varit intressant att jämföra Apples problemkvot med andra tillverkares när det gäller t.ex. skärmrelaterade problem. Har en känsla av att det inte hade varit någon upplyftande läsning. Apple verkar också väldigt duktiga på att misslyckas flera gånger i sträck, dvs skicka ut nya defekta enheter till redan drabbade personer.. Det är ganska fantastiskt när man tänker på det - att man liksom inte verkar bry sig, att man inte bemödar sig om att ge den som redan är drabbad flera gånger en högre prioritet och se till att handplocka en enhet som kollas extra noga innan den skeppas. Det hade liksom både sett bättre ut, gett goodwill, och känts tryggare och trevligare för konsumenten..