Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
jhn

jhn

Medlem
  • Plats Stockholm
  • Registrerad 2009-11-02
  • Senast aktiv 2009-11-17
  • Antal inlägg 3

Foruminlägg

De senaste inläggen jhn har skrivit i forumet.

1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-17 11:47

Kan inte annat än att hålla med ovanstående talare!

TNT som kom med min remote sa "Vi kommer mellan 8-18 och vi kan inte ringa i förväg och avisera!". UPS som kom med min iMac gav exakt samma svar fast mellan 9 och 19 istället! De sa även att deras förare i bilarna inte hade telefon!!! What?

UPS kundtjänst kunde inte svara på hur jag skulle få hem mitt 20kilos paket från jobbet när de förelsog att jag skulle ta leveransen till jobbet istället. 10 minuters promenad till T-banan och sedan 20 min på T-banan för att sedan promenera ett par minuter hem är inte riktigt aktuellt....

Båda ovanstående budfirmor måste ju anpassa sig till privatpersoner - servicen idag är ju ett skämt! 100% anpassade till företagsleveranser - varför envisas Apple med att använda dem? TNT vet jag inget om men att UPS som fixar att flyga min dator från Kina till Stockholm (via Sydkorea, Tyskland och Polen) på 2 dagar inte har möjlighet till bättre leveranser till privatpersoner är ju.... konstigt!

Smidigt att man fick be en föräldraledig polare att häcka hemma i min lägenhet.... Mycket smididgt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-16 13:41
Ursprungligen av timofej:

Fick en uppdaterad status för försändelsen:

Budfirma: NL DISTRIBUTION CENTER

och ett spårningsnummer.

Är det någon som känner till budfirman och var jag kan spåra paketet?

“NL DISTRIBUTION CENTER” heter distributören nu, det är Apples distributionspunkt/lager i Nederländerna. Enligt Apple Det dunkelt sagda

I en annan tråd här på 99 står det:

"Jag är inte säker på det här, men jag tror att NL DISTRIBUTION CENTER innebär att det skickas till NL utan en dedikerad budfirma. Väl i NL packas det om med övriga produkter i din beställning och då blir det UPS eller TNT som tar över, vilket innebär att du får ett trackingnummer som är sökbart."

Senast redigerat 2009-11-16 14:24
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-16 10:05

Apple har verkligen lyckats med leveranslogistiken :tveksam::tveksam::-/

Jag beställde en i5 + Apple remote den 25/10. Beräknad leverans blev den 10/12!!
Jag ringde då supporten och flyttade remoten till en egen beställning (så att den inte skulle sinka datorn).

I början av förra veckan dök till min stora förvåning remoten upp hemma hos mig! Och datorn kommer idag!

Logiskt? Njae...

1