Jag har testat klart nu och efter mina tester anser jag att Match är en trasig produkt. Jag hade reklamerat den om den kostat mer än 245:- för ett helt år eller om man sluppit kontakt via telefon. Någon förlängning om 11 månader och 2x dagar blir det alltså inte som det ser ut just nu.
Jag testade att lägga in 2 At The Gates-, 4 Bob Marley- och 1 Wumpscut-skiva. Alla rippade från eget original och lämpligt nog lika version som finns att köpa i iTunes-affären.
Mina rippar möter upp de krav som krävs för att bli matchade och de är taggade lika som i affären.
Här har Match öppet mål och chansen att lyckas borde vara 100%, eller?
Jag klickar på Matcha i iTunes och efter en väldigt lång process så meddelar iTunes att massor med låtar är matchade. Kanon!!
Jag använde den smarta spellista som jag blev tipsad om högre upp i tråden, med den tar jag bort alla matchade låtar så att de bara finns i molnet.
Jag klickar på Album och noterar att 4 av 7 skivor har en moln-symbol över sig. Väl inne på varje album med moln så ser jag att enstaka låtar inte alls ligger i molnet(!).
I enlighet med tips jag hittat innan så testar jag att uppdatera Genious och sedan matcha igen. Enstaka låtar till blir matchade efter detta(!).
Jag testar att matcha om några gånger men ingen skillnad.
Jag tycker att en lämplig punchlist för Apple skulle kunna se ut så här:
1. Få tjänsten att fungera innan släpp.
2. Snabba upp funktionen - rejält.
3. Undanröj problemet som att uppdatera Genious löser, det är bara fånigt att behöva trixa för att få det att fungera något bättre.
4. Luras inte genom att ange att mitt album finns i molnet i sin helhet när det bevisligen inte gör det.
5. Efter matchning vore det inte dumt att funktionen säger till om vilka album som inte blev matchade, gärna varför också.
6. Fixa felkod 4010 som man får på tok för ofta, det felet har funnits sen 2012 i Match.
Nån som vet om det finns nån mailadress till svensk iTunes support? Jag klickade runt lite men blev bara hänvisad till telefon och det är inget alternativ för mig.