Så du vill inte ödsla tid (< 1 timme) på en vedertagen lösning, men du är beredd på att ödsla mycket mer tid på en reklameringsprocess med ovisst resultat? Och fram till dess lever du hellre med dålig batteritid i väntan på en eventuell "buggfix"?
Wow.
Nja, kanske... Jag menade att jag hoppas att det dyker upp en mjukvarufix eller åtminstone nån form av "officiell" workaround för att åtgärda batteritid, somi mitt fall är betydligt sämre än på min Iphone 4. Visserligen verkar den "vedertagna" lösningen du nämner funka för en del, medan den funkar inte för vissa andra.
Hur som helst. När du skriver att det ska ta under en timme så inser jag att jag kanske har feltolkat "hantera telefonen som ny". Min tolkning var att man - vid inkoppling till iTunes - väljer att inte återställa från iTunes-backup utan att telefonen istället är helt tom/ren på data. Och att man sedan kickar igång iCloud för att återställa den data som iCloud har säkerhetskopierat. I mitt huvud är dock inte denna dataåterställning lika komplett som när man återställer från iTunes och att det därför krävs en del tid och energi till att hitta/åtgärda/återställa detta manuellt. Speciellt första gången man gör det, vilket det hade varit för mig.
Därmed inte sagt att jag inte kommer att vara beredd att spendera denna tid om Apple går ut med info om att det löser problemet. Jag menar bara att jag inte har tid och energi att mecka med det nu när iOS6 nyss släppts och innehåller skavanker (precis som alla nya mjukvaror gör). Kombon iOS6 och Iphone 5-hårdvaran lär ju också behöva mer testning för att mogna.
Jag har absolut ett överseende med fel på nya mjukvaror! Men om Apple varken löser problemet via en mjukvarufix eller går ut med en rekommenderad workaround så är jag inte nöjd med produkten. Det synsättet tycker jag att alla kunder, speciellt av highend-produkter, ska försöka ha. Trots att man generellt sett respekterar och gillar tillverkaren och dess produkter.