Nu har jag försökt med ytterligare en återställning men utan resultat. Igår fick jag starta om luren 3-4 ggr och hittills idag 5 gånger men utan förbättring. Imorse hörde jag hur jag fick ett sms men sedan dess har den inte gett ett knyst ifrån sig; när jag försöker spela musik stoppar den efter någon sekund och går ut ett steg i hierarkin till låtlistan, oavsett om jag har hörlurarna anslutna eller inte. Ingen ringsignal heller, vare sig i lurarna eller i högtalaren (ja, jag har blåst rent hörlursuttaget, svabbat det med en fuktig tops och tryckt i och ur hörlurskontakten ett antal gånger men det hjälper inte heller)
Jaha, då får jag väl gå till Telesnor på måndag i alla fall.
Är det någon som vet hur Apple/Anovo/Telesnor hanterar sådana här fel? Byter de ut den mot en annan lur med den nya versionen eller hur funkar det? Vad kan jag kräva av Telesnor?
En annan intressant fråga är hur garantin påverkas av mjukvaruuppgraderingar. I mitt fall har jag aldrig jailbreakat min telefon utan bara applicerat en av tillverkaren rekommenderad uppdatering men jag kan ge mig tusan på att Apple någonstans friskrivit sig från allt eventuellt ansvar för fel som uppträder efter uppdateringen. Hade det här felet uppstått för en månad sedan hade jag kunnat hävda 6-månadersregeln om ursprungligt fel men det går väl inte längre antar jag?