Ursprungligen av Shader:

Ja koll har de ju inte. Fick efter lång väntan och många hårda ord, komma fram till ngn chef på tre:s ftg kundtjänst
Han hade heller ingen riktig aning. Men efter att ha pressat honom lite kröp det fram att 3-5v är löpande tid, dvs står det 3-5v så är det från och med det datumet som informationen är uppdaterad... vilket innebär 5-7v från och med beställning om man kollar idag. Nästa vecka lär det då vara 6-9 men stå 3-5.
Tydligen är veckoangivelsen helt taget ur luften och kan ändras, men deras leverantör som hanterar inköpen och som inte lyckats få garantier på leveranser eller tider, tyckte det var ett rimligt spann då alla borde hinna få sina beställningar. *Suuuucccckk***

Tycker Tre funkar bra i det dagliga livet, men varje större launch samma visa.
Undrar om det inte är deras underleverantör/inköpare som inte hänger med och inte nödvändigtvis systemet på Tre? (För det har de väl inget om de lejt ut)

Jag bokade en svart + 256 9.07 den första morgonen.
I morse när jag som vanligt kollade leveransstatus stod det 3-5 veckor (som vanligt på tre).
En timme senare kommer ett sms från tre som säger att telefonen är skickad