Har nu använt min utbytestelefon i några dagar och den beter sig normalt, tack och lov. Tele2 säger att Brightpoint nu testar alla utbytestelefoner innan de skickar ut dem, kan vara bra att veta för er som tvekar att byta.
Flera av er kanske fortfarande har problem, men jag skulle vilja fråga er andra som har bytt ut era telefoner om ni har fått några besked om hur Tele2 ska kompensera sina kunder för att man inte har kunnat använda sin telefon och därmed sitt abonnemang under ganska lång tid?
Tele2 ringde upp mig samma dag som jag fick min utbytestelefon för att kolla om den fungerade som den skulle, och det var ju bra. När jag förde kompensation på tal sa hon motvilligt att hon kunde lägga på 300 kronor att ringa för på mitt abonnemang. Jag tycker det är skralt, eftersom det bara täcker portot som jag betalade för att skicka in luren till Brightpoint som företagspaket (lyckades på tre långa sittningar i telefonkö till Brightpoint aldrig nå fram för att begära fraktsedel, så jag valde att ta risken att betala frakt själv).
Vad har ni andra fått för besked?