Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
utedass

utedass

Medlem
  • Plats Sigtuna
  • Sysselsättning -
  • Registrerad 2010-09-05
  • Senast aktiv 2011-12-30
  • Antal inlägg 7

Foruminlägg

De senaste inläggen utedass har skrivit i forumet.

1
  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2011-11-09 11:05
Ursprungligen av jaand96:

Hej,

har stora problem med min 4S. Ungefär varannat samtal går inte fram, det börjar knastra när det ser ut som att samtalet kopplas upp men sen tappar telefonen helt kontakt med mobilnätet och "samtal misslyckades" kommer upp.

Men provar jag några gånger så går det till slut och de gånger det fungerar finns det inget knaster.

Har provat stänga av sim-koden, som förslås på vissa forum, utan någon förbättring.

Beställde från Apple Store online och har lite svårt att komma fram till tech support.

Någon annan som drabbats av detta eller vet om något "trick" jag borde testa?

Jag har/hade exakt samma problem. Har du köpte den nyligen från Apple alltså inom 14 dagar så kan man returnera den mot pengarna tillbaka. Det är ena alternativet man får, andra är skicka in den på lagning. Och det tredje är att vänta och hoppas på uppdatering och att det bara är mjukvaruproblem som går att lösa.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2011-11-08 21:40

Enligt min mening, ja! Sen så har jag läst om andras som fungerar perfekt och det är bra för dem. Men tyvärr har jag inte den erfarenheten. Kör nu med min 4a och den funkar perfekt! Visst lite långsammare än 4s men den fungerar iaf

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2011-11-08 21:16
Ursprungligen av hejo:

Tele2 är helt i händerna på Apple verkar det som. Jag är registrerad utvecklare och kör senaste iOS betan men den har inte löst några av dessa problem. Har pratat med dem några vändor och de har inte något besked att ge annat än att vänta tills det kommer en uppdatering, som ändå inte verkar lösa problemen. Apple behöver komma med ytterligare en ny version som adresserar de problem vi upplever med tappade anslutningar och att ljudet många gånger försvinner vid utgående samtal.

Intressant i sammanhanget så växer denna tråd på Apples supportforum i rasande takt:
http://discussions.apple.com/message/16424561#16424561

Frågan är inte om utan när Apple kommer göra en pudel och erkänna problem som batteri, knaster när man ringer och viktigast problemen med tappad mottagning. För detta är väl trots allt en mobil som det är tänkt att man ska kunna ringa med. Iaf så har jag returnerat min 4s som jag köpt direkt från Apple. Har bekanta som köpt via tele2 och de är för tillfället inne på lagning.

Väldigt trist då jag normalt förespråkar Apple och deras produkter men tyvärr inte med 4s då den är under all kritik!

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2011-06-05 10:36
Ursprungligen av gsandlund:

Min erfarenhet säger 4 av 5 telefoner som visar det meddelandet är fuktskadade.

Kan säkert ligga något i detta och vad gör man om tandborsten inte hjälper? Någon som lämnat in den någonstans (macbutik/support) och de löst detta hur och till vilken kostnad och hur lång tid tog det? Tack på förhand!

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-09-24 16:34

Fick också mitt pixelskin hd idag och det känns stabilare och fastare än Griffin revel etch som jag hade innan. Så ska nog sälja det.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-09-23 00:40
Ursprungligen av Foxis:

Halloj,

Vet inte riktigt var detta inlägg platsar, flytta det gärna dit där det får mest uppmärksamhet.

Baserat på vad jag läst här (och på andra forum) har jag importerat en iPad via Bordelinx. Det hela gick relativt bra, MEN jag upptäckte en hel del under resans gång som gör att jag måste varna för Borderlinx. Import via dem är en relativt riskabel historia.

(min rensning)

- callback för telefonkontakt fungerar inte oavsett hur man slår in sitt telefonnummer.

Kort och gott: undvik. Köp från privat importör eller handlare i UK/US - i samtliga fall finns en motpart att ställa till svars.

Ledsen för längden - hoppas detta hjälper någon. I den mån någon redan har problem och läser detta så har jag kontaktuppgifter till ansvariga i både UK och Belgien (där företaget är formellt registrerat). Skicka ett PM.

//Foxis

Jag har också liknande erfarenheter av BL, dock löste det sig för mig och jag fick min ip4 till slut. Men de är minst sagt oproffsiga, okunniga, saknar allt vad tidsuppfattning innebär och hur man följer egna samt andras sagda/skrivna löften.

Det jag dock kan tillföra och rekommendera andra är att vända er till Konsument Europa vilket jag gjorde och jag vet ännu ej om det var det som fick BL att lösa mitt problem. Kort sagt så slarvade BL bort den ena av mina ip4 och till slut fann de den och skickade den till mig utan extra kostnad...

1