Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Mtorget AB

Mtorget AB

Medlem
  • Plats Stockholm
  • Registrerad 2012-11-09
  • Senast aktiv 2013-01-29
  • Antal inlägg 25

Foruminlägg

De senaste inläggen Mtorget AB har skrivit i forumet.

Tack!

Får ta och ringa Telia på måndag. Tyvärr inget jag direkt kan rå för att de återvänder nummer så snabbt. Eller så är det Eniro som är som deras börskurs..

Prova gärna ringa så ser ni att ni kommer till oss (-:

Ni borde prova dra igång företag, det är rätt mycket man kan råka ut för (-:
/P

Ursprungligen av Anders T:

En fråga: Min Macbook Pro är 2,5 år gammal och jar erbjuds 4500 kr för den. Jag köpte till i en SSD-disk för + 3000 kr samt maxade minnet till 8 GB. Datorn levererades på det sättet.

Får er sajt info om detta enbart via serienumret? Jag tyckte 4500 kr lät lite lågt även om jag vet att priserna sjunker snabbt på datorer.

Såg även några språkfel under hjälptexterna.

Tack för stavningen, båda fixade!

Vi tar inte hänsyn till annat än så som datorn var när du köpte den. Anledningen är att vi helt enkelt inte kan ha koll på alla tredjepartsprodukter som finns. Priset och kvalitén varierar enormt mycket på dessa produkter. Mitt förslag är att du stoppar tillbaka din orginal disk säljer den och återvänder SSD i nästa du köper.

När vi sedan säljer produkterna så är det mycket enklare för oss att "rotera" original produkter än produkter med super fina SSD diskar. Jag försöker tänka bilhandlare, 18" lådan i baksätet får man inte betalt för även om den låter som fan (-:

Hoppas det förklarar hur vi resonerar.

Ursprungligen av alix:

Det är numret under Kontakta oss, se dump.

Jag ser ingen dump (jag har heller inget parfymeri).

På kontakta oss Kontakta oss | mTorget står det:

Telefon: 08-717 9 200 (9-18 på vardagar. Lördag och söndag hänvisar vi till e-post.)

Det går till mTorgets växel provat ringa ett par gånger och kommer till vår telefonsvarare.

Vilket nummer eller vart hittar du information om parfymeri?

Tack på förhand.

Ursprungligen av disktant:

Tror jag ångrar mig
känns fel att skicka min MBP till AB Parfymeri & Kosmetik Saltsjöbaden som tel nr går till

08-717 92 00 Går det till en oss eller? Vad ringde du för nummer och vad hittade du det numret?

/P

Ursprungligen av stile:

Såg några stavfel när, bifogar skärmdump.

[ATTACH="CONFIG"]36349[/ATTACH]

Tackar, fixar omgående!

Ursprungligen av oskard:

Jag förväntar mig mer info kring företaget om jag skall ta det seriöst. Postadress (riktigt brev med frimärken) och organisationsnummer t.ex.

Du har rätt den informationen, finns på avtalet (som du godkänner vid försäljning). Men jag ser till att informationen även finns under kontakta oss.

Det är alltid en utmaning att som ny aktör visa sig trovärdig. Vi har därför utformat avtalet så att du äger produkten tills den dagen du fått betalt för den. Det skyddar dig mot mycket men det finns en risk att jag springer iväg och flyr landet med din produkt.

Det jag kan säga är att det måste vara väldigt dyrt produkt för att det skall löna sig att lägga ner det jobbet vi gjort. Vi är även registerade hos Polisen i och med handel med begagnade varor, det är publik information.

Att ringa brukar ge mig en känsla av trovärdighet, du är välkommen ringa oss på 08-717 9 200 mellan 9-18 på vardagarna

/P

Ursprungligen av suddgummi:

Den kommer visserligen upp som rätt modell nu (MacBookPro5,5) men det är fortfarande fel hastighet på processorn. Det borde ju göra differens på priset?

Vi får upp 2 olika modeller på just din burk och väljer automatiskt den med minsta CPU. Vi körde unden betan med en dropdown så användaren själv fick välja CPU. Vi fick dock feedbacken, att när det är för många frågor att det upplevs jobbigt, speciellt sådana som man måste gå tillbaka och kontrollera. Denna fråga hade även bland den minsta påverkan på priset.

Ursprungligen av suddgummi:

Om ni nu inte har kvalitetssäkrat datat innan, kan man då lita på de produkter ni säljer? Eller går ni igenom dem grundligt och rättar eventuella fel som uppstått vid inköpet? Kompenseras säljaren om er information är felaktig, eller tvärtom, kommer ni ställa kompensationskrav mot en säljare som inte uppmärksammat att det är fel dator som listas när dennes serienummer skrivs i?

Varje dator som köpts in gås igenom med diagnostikprogram men även manuellt. Detta sker av en Premium Authorized Service Provider, digital inn.

Vi har självklart ett ansvar när vi säljer en dator att det som säljs är rätt. Som kund hos oss skall man känna sig trygg, därför lämnar vi garanti och följer distansköplagen fullt ut.

Det är tyvärr omöjligt att få 100% rätt genon "reverse engineering" av serienummer. Vi kommer inom kort slå på en funktion där man kan säga till att det inte stämmer. Då kan vi manuellt ändra priset men även "lära" prissättningsmotorn eventuella fel.

Det vi dock märkte under användartester är att produktens skick hade större påverkan på en köpares betalvilja än 0,2GHz. Självklart är ni på 99.se mer av experter och era synpunkter måste vi självklart ta till oss!

Vi har jobbat väldigt hårt och länge med prismotorn, vi hade kunna jobbat ännu mer, men vi tror att den är tillräckligt bra nu för att vara ett bra alternativ till blocket och dess nackdelar. Och vi fortsätter att finjustera varje dag!

Ursprungligen av Valin:

Precis samma för mig. Har en MBP 13" mid 2009, dyker upp som MacBook Pro "Core i5" 2.3 13" Early 2011.

Tack att ni uppmärksammade oss, vi har nu fixat felet avseende dessa serienummer. Prova igen om det fortfarande inte funkar så kontakta mig på
piotr@mtorget.se skicka då med serienummer så slipper jag leta i låååågarna.

/P

AndyK: Med facit i hand absolut.

Webbshoppen är tom just nu men vi har produkter som kommer läggas upp under kvällen och helgen. Vi ville gärna lansera idag och då har vi inte hunnit lägga upp de produkter vi idag har i lager. Just nu försöker vi optimera siten då uppenbarligen väldigt många är nyfikna vilket är väldigt skoj!

Hej!

Vi har kört en closed beta sedan någon månad tillbaka. Tror första burken såldes för rätt precis en månad sedan, kolla vårt twitter flöde (-:

Många inne och testar sina produkter, hoppas siten håller ihop!

Hör av er om ni har några synpunkter.

piotr@mtorget.se

/P