Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
tanthanna

tanthanna

Medlem
  • Plats Göteborg
  • Registrerad 2013-01-29
  • Senast aktiv 2013-12-20
  • Antal inlägg 7

Foruminlägg

De senaste inläggen tanthanna har skrivit i forumet.

1
Ursprungligen av mac+:

?Nu har det gått ett par månvarv, hur har det gått med din gula linje?

Ja den är där fortfarande Har inte fått tummen ur och lämnat in den för reparation. Behöver ta tag i det snarast.
Det kom ett trasigt objektiv emellan som behövde få lite vård.

Ursprungligen av kenjon:

Stämmer det då? Har du 40 GB som du ska göra backup på?

Jag tycker att det låter galet. Men jag kommer inte runt det.

Ursprungligen av pmarriott:

På vår server på jobbet har jag ett problem med backupen. Det är en MacMini med OS X 10.8.2 (Detta problemet har funnits genomgående från 10.7.) Jag får ständiga meddelanden om att backupdiskarna oväntat fått slut på utrymme.
Vi roterar 3 st 600 GB Western Digital-diskar som sitter med USB. Diskarna byts ut varje vecka, så att vi har 1 disk i kassaskåpet och en hemma hos en anställd. (Utöver detta klonar jag disken manuellt med jämna och ojämna mellanrum, plus att vi kör CrashPlan externt).

Jag gillar hur TimeMachine fungerar och är implementerat i OS X, så att om datorn brinner upp kan jag kuta ner till MediaMarkt och hämta en ny MacMini och peta in backupen direkt när den den nya startar upp.

Men varför får jag detta ständiga meddelande om att disken plötsligt fått slut på utrymme? Det står att Time Machine försöker frigöra utrymme på disken, men det är den ju inställd på att göra. Disken ska fyllas med backuper och när utrymmet är slut ska den börja rensa bland gamla backuper.

Hej,
lånar tråden då jag har samma problem som rubriken anger. Jag får följande meddelande (se bilden), detta har skett en gång tidigare och vid liknande tillfälle. Jag har flyttat datorn och därför kopplat ur Time Machine-hårddisken när jag sedan kopplat i hårddisken igen så får jag det meddelande som syns på bilden.

Tack för alla svar ska lämna in den och åberopa reklamationsrätt, datorn har ju trots allt stått still eller forslats i orginalförpackning med frigoliten och allt.

Problemet är att när jag ska åberopa reklamationsrätt så måste jag kunna visa att det är ett konstruktionsfel.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ett foto vore bra. Så blir det lättare för oss att göra en bedömning av vad det är.

Ursprungligen av mac+:

Det är till 99% din displayenhet som är trasig (dyraste komponenten på hela datorn). Tråkigt när det händer, hoppas att du har garanti kvar. Fenomenet var vanligt i början av de platta skärmarnas tid. En pixel-rad som inte klarar av att visa hela färgskalan längre. Testa med olika färger på skärmen, så ser du vilka färger skärmen har problem att visa.

Datorn är 1,5 år gammal köpt på MediaMarkt så ingen garanti kvar. Här är en bild på var linjen är.
https://dl.dropbox.com/u/44254858/2013-02-06%2012.35.07.jpg

Hej,
igår upptäckte jag att det på min (1,5 år gamla iMac 21") är en tunn gul linje som sträcker sig över hela skärmen. Någon som vet vad detta är och vad jag kan göra åt det?

1