Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
puffeen

puffeen

Medlem
  • Namn yohanna
  • Registrerad 2014-04-21
  • Senast aktiv 2014-04-22
  • Antal inlägg 11

Foruminlägg

De senaste inläggen puffeen har skrivit i forumet.

1

okej så såg de inte ut på min igår, ska genast ändra

Ursprungligen av Borttaget:

så länge den misslyckas får du inte skicka med ditt nummer.

Gör en hard reset om du inte gjort det ännu och prova aktivera igen

gjorde de cirka 5 gånger igår.

Senast redigerat 2018-07-23 10:12
Ursprungligen av barbapappa_86:

Du har det numret inskrivet på ditt Apple-ID? Logga in på webben och kolla. Skriv dit det om det inte finns. Men jag skulle gissa på att du måste ha lite is i magen, det brukar trilla till sig efter ett tag.

Ja men fattar inte hur det ska stå inskrivet i alla boxar :/

Efter ngn timme står det "att det misslyckades och försök igen"

jag skickar imessenger från min mail än så länge, sjukt irriterande dock. vill ju ha tbx så det blir mitt nummer istället.

Ursprungligen av Borttaget:

När telefonnummer är grå har inte din iPhone fått det aktiverings meddelande telefonen väntar på.

Fyll i rätt AppleID och aktivera iMessage. Själv har jag fått vänta i mer än ett dygn på aktivering då apple aktiveringsserver kan vara långsam/överbelastad (ett antagande när det tager lång tid).

mitt nummer är inte grått, det finns inte ens där. Och det fungerade ju tidigare idag och sen bara slutade de upp, och efter återställningarna osv så försvann nr helt som jag sa. Och jag har skrivit in rätt appleID för det är de jag använde mig utav innan, så dem nya kontona jag gjorde använder jag inte. Och jag har inte fått de meddelandet, vart kommer meddelandet?

Senast redigerat 2018-07-23 10:12
Ursprungligen av lappen71:

Enligt din beskrivning har du testat allt så det finns inget mer att föreslå.
Men jag skulle ställa in det Apple-ID du verkligen använder från början och vänta tills det fungerar.

jag har det från där jag hade innan med konton och de, men ändå fungerar det inte och mitt nr visas inte. Min bror har inga problem, inte min mamma heller, inte någon jag känner har problem.

Ursprungligen av lappen71:

Dom två är samma sak

jaja, men kan du hjälpa mig? har försökt med allt, inget fungerar.

Ursprungligen av lappen71:

Fungerade det inte eftersom du pillade i inställningarna? Du säger att du skapade ett nytt konto och frågan som dyker upp vad för konto?

Jag ändrade mitt telefonnr från mitt nr till 112 för att se om det gick, och direkt ändrade tillbaka. Jag gjorde nytt apple konto och även nytt icloud konto. Starta om telefonen, fabrikåterställt den, återställt allting i telefonen osv. Ingenting fungerar. Kan man inte återställa telefonen för någon viss tidpunkt den fungerade? Nu står det bara "avvakta aktivering" lr ngt och mitt nr finns inte med i listan på att välja om de ska skickas från mail eller telefonnr.

Har nästan samma problem. Mitt problem är bara att imorse satt jag och pillade lite i inställningarna och vips så kunde jag inte få igång imessenger, det står bara "avvakta aktivering" och jag kan inte ens logga in på mitt konto där, gjorde ett nytt konto men det går fortfarande inte. Står att det är fel på nätverket eller ngt, testat både med mitt mobila nätverk och wifi, inget löser sig. och när jag väl kommer in på kontot finns inte mitt nummer där? det finns bara min mail, uppringnings-id har jag inte, och den starta ny konversation grej finns inte heller där inne bland imessenger skicka och ta emot grejen. blir galen rent ut sagtr, suttit sen kl 6 imorse och fifflat med det. ingenting hjälper, fabrikåterställt telefonen cirka 4 gånger osv.

1