Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
mczatan

mczatan

Medlem
  • Namn Nicklas Lundqvist
  • Registrerad 2014-08-14
  • Senast aktiv 2014-08-15
  • Antal inlägg 2

Foruminlägg

De senaste inläggen mczatan har skrivit i forumet.

1
Ursprungligen av Dalle:

Han säger att han inte ser sin TC i Airport-verktyg. Jag skulle nog rekommendera en återställning. Fungerar inte det skulle jag kika på ifixit.com för att se hur man plockar ur hårddisken för att rädda de filer som finns där.

Läste inte tillräckligt noga, är så fallet håller jag med ovanstående.

Hejsan, jag hade ett liknande problem.

I mitt fall verkar det ha berott på att någon kopplat sin router felaktigt på vårt fibernät och då fick TC'n för sig att hämta sin IP via den routern. Hur som helst.

Koppla upp dig med Airport-verktyget, kolla vad TC'n säger är fel. I mitt fall var det något om dubbel NAT. Jag gick då in i inställningarna och ändrade så att router slogs av och valda brygga. OBS gör detta enbart för att testa, nätet blir "öppet". Då fungerade det.

Sen höll jag på och bråka en stund med inställningarna och till slut kopplade TC'n upp sig och fick en korrekt IP-adress från min leverantör.

Vill du "börja om från början"? Ditt data på disken kommer finnas kvar.

1. Gå fram till TC'n, tryck in något spetsigt i återställningskontakten tills lampan börjar blinka gult i snabb(are) takt.
2. Starta Airportverktyget så kommer du (efter ett tag) se att knappen "Andra WiFi-enheter" får en (1) i texten, då har din TC startat upp i återställt läge.
3. Koppla upp via knappen och ställ in TC'n igen.
4. Förhoppningsvis har du nu full funktionalitet på nätverk nu.

Som sagt, datat på disken lämnas orört.

Hoppas detta var till någon hjälp.

1