Det finns alltid ett sätt att rätta uppgifter. Detta förklarar vi väldigt noga i vår guide, för den har du väl läst?
Kortfattat så funkar det såhär:
Vi på merinfo.se får dagligen data från olika leverantörer. När det gäller telefonnummer har datan sitt ursprung hos operatörerna. Varje dag ersätter vi den tidigare databasen med en helt ny. Varje dag får vi alltså ett nytt register.
Om något är fel måste detta därför rättas hos operatören, skulle vi ändra i vårt register kommer felet tillbaks dagen efter då informationen kommer till oss i hela databasdumpar.
Kontakta din operatör, be dem rätta informationen och några dagar senare är det korrekt hos Merinfo.se. Om operatören hävdar att informationen hos dem är korrekt, be dem se till att rättning sker även hos de återförsäljare de har.
Om informationen är korrekt hos operatören samt återförsäljarna är det omöjligt att det inte är korrekt även på merinfo.se.
Att vända dig till sista ledet i kedjan löser inte ditt problem. Om du rättar hos källan rättas det överallt.