Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
vispn

vispn

Medlem
  • Namn David Karlsson
  • Plats Katrineholm
  • Sysselsättning Lastbilschaufför
  • Registrerad 2015-07-12
  • Senast aktiv 2016-01-23
  • Antal inlägg 19

Foruminlägg

De senaste inläggen vispn har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-12-13 09:48

Vad underbart det är att se sin sambo (som var på julbord igår) stiga upp tokbakis. Medan en annan sitter i soffan med en kopp java, hunden snarkandes i knät och mår bättre än aldrig förr ? Trevlig 3e advent på er kompisar ?

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-19 20:18
Ursprungligen av kenjon:

Mitt ex av Peace ligger under Senaste köp, och pilarna för att rapportera problem finns bara under Tidigare köp.

Klicka på "Rapportera ett problem" till höger på Peace. Därifrån kan du göra en refund.

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-18 22:19

Kan man lugnt säga. Dåligt att dra tillbaka den. Tänkte man inte på det under tiden man utvecklade appen?

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-17 23:02
Ursprungligen av Dalle:

Någon som kan tipsa om en bra AdBlocker till Safari? Laddade just ner AdBlock från App Store, men Safari blev våldsamt långsamt.

http://www.99mac.se/artikel/7629-ios-9-banar-...

I den artikeln finns flera alternativ. Jag själv använder Peace och är nöjd hittills

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-17 07:36

Nån mer som upplever att touch ID är långsammare än vanligt efter uppdateringen?

För mig tar det 2-2,5 sekunder innan det låses upp. :/

Både på iPhone 6 och iPad air 2

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-16 20:40

Sådär, iPhone och iPad uppdaterade. Fungerar klockrent ??

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-16 19:49

Fått igång uppdateringen på både iPhone och iPad. Hoppas det inte misslyckas
Enligt paddan så ska det ta 33 min och enligt iPhone 9 minuter.

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-16 19:27

Fick igång det. Men när det var 1 minut kvar så stod det att det misslyckades

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-12 02:50
Ursprungligen av pushloop:

Ok, var det måhända ditt iCloyd-lösenord du skrev in fel flera gånger och inte den 4-siffriga säkerhetskoden du skapat till din iCloud-nyckelring?

Nix, det var den 4-siffriga säkerhetskoden jag skrev in menmen, nu är det löst!

Ifall någon tittar in här med samma problem så ska jag berätta vad jag gjorde:

När du får varningen -> välj bekräfta med säkerhetskod -> men istället för att skriva in den 4-siffriga koden så väljer du "glömt lösenord" eller vad det stod. Där ska du få möjligheten att välja "Nollställ nyckelring". Tryck där och följ stegen. Voilà, nu ska den vara inaktiverad.

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-11 14:29

Denna gång blev jag kopplad till en Senior Technical Advisor hos supporten som lyckades hjälpa mig.
Det jag var tvungen att göra var att Nollställa nyckelringen. Efter jag gjorde det så lyckades jag stänga av den på samtliga enheter.
Nyckelringen är nu av och jag törs inte försöka starta den igen

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-11 14:16
Ursprungligen av pushloop:

Ok, testa att logga ut från iCloud på en enhet. Logga därefter in igen och aktivera iCloud-nyckelringen. När du får frågan om att ange säkerhetskod eller godkänna från en annan enhet, väljs säkerhetskod.

Slå nu in FEL säkerhetskod flera gånger tills dess att du ges möjlighet/tvingas att återställa iCloud-nyckelringen. Gör det.
Stäng därefter av iCloud-nyckelringen på övriga enheter, eller logga ut från iCloud om det inte går att stänga av den.

Aktivera sedan iCloud-nyckelringen på en av enheterna, skapa en ny säkerhetskod och prova därefter att aktivera en annan enhet med säkerhetskod eller från en annan enhet.

Det som hände var att jag blev tvungen att ringa Apples support för att bekräfta min identitet efter att jag följde dom där stegen.
Sitter med dom i telefonen just nu, återkommer med info om dom lyckas hjälpa mig med mitt problem denna gång.

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-10 19:55
Ursprungligen av pushloop:

Testa att logga ut från iCloud på enheten och sedan logga in igen, är iCloud-nyckelring fortfarande aktiverat?
Om inte, testa att aktivera det på nytt och välj att godkänna enheter från en annan enhet, dvs. använd inte säkerhetskoden.

Har loggat ut, tryckt godkänn med annan enhet och även återställt alla mina enheter till fabriksinställningar.
Problemet kvarstår. Börjar tröttna på varningarna nu

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-09 21:16

Bara jag som stör mig på att det alltid ska påpekas att "det är vår bästa och mest avancerade 'insert valfri produkt här' någonsin!!"
Ja inte backar man väl och gör något mindre bra?

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-09 19:48

Jag ringde Apples support. Men inte ens dom kunde hjälpa mig

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-08-01 15:41

Har du offline-listor? Dom kan ta upp extremt mycket plats beroende på hur stora listor etc