Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Timmer10

Timmer10

Medlem
  • Namn Anders Wahl
  • Registrerad 2015-09-23
  • Senast aktiv 2019-08-06
  • Antal inlägg 7

Foruminlägg

De senaste inläggen Timmer10 har skrivit i forumet.

1
Ursprungligen av pushloop:

Det låter inte som om du lämnat in den hos en Apple-auktoriserad servicepartner (Apple Authorized Service Provider) vilket alltid är att rekommendera. Jag tror att det enda du kan göra är att klaga och insistera på att få det åtgärdat.

Du kan ju försöka vända dit till ARN (eller åtminstone hota med det), men det är nog högst osannolikt att det skulle göra någon skillnad då deras beslut inte är tvingande.

Nej, det stämmer att det inte var någon AASP. Tyvärr. Så här i efterhand skulle jag självklart försökt hitta en sådan. Ska prata med min reparatör innan det blir aktuellt med ARN.

Ursprungligen av zappee:

Vem är reparatören?

Ifon / Nordic Service. Bortsett från företagsnamnet tyckte jag de gjorde ett seriöst intryck med verksamhet på många orter. Jag lämnade in den i Borlänge.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Gå tillbaka och kräv att dom fixar det?

Enligt reparatören skulle det i princip inte gå att fixa, om det var hårdvarufel. Touch id ska tydligen vara kopplat till telefonens moderkort eller något sådant, och går därför inte att byta ut. Så i så fall handlar det väl om att få en ny, likvärdig telefon.

Hej! För en vecka sedan lämnade jag in min IPhone 5S för byte av lightningkontakt och batteri. När jag fick tillbaka telefonen visade det sig att touch id slutat fungera. När man försöker aktivera det får man direkt ett felmeddelande.

Jag blev inte informerad om risken för för att touch id skulle sluta fungera och enligt reparatören hade han aldrig varit med om något liknande.

Jag undrade om kabeln till hemknappen kunde vara felaktigt ditsatt, men det trodde han inte. Innan vi skiljdes åt sa reparatören att han skulle "läsa på" och återkomma, vilket han inte gjort.

Har testat att göra en ominstallation av telefonen, men felet kvarstår. Misstänker därför att det handlar om ett hårdvarufel.

Hur skulle ni ha gjort i detta fall? Bör jag kräva någon form av ersättning? Eller får man räkna med att det finns risk att touch id slutar fungera efter reparation? Har läst om att det kan vara problem, men i så fall vid skärmbyte eller vid byte av hemknapp.

Tacksam för tips och synpunkter!

Ursprungligen av cdecl:

Det är en kernel panic som säger att launchd inte startar som den ska. Prova att starta från recovery-partitionen genom att hålla inne kommando+R vid uppstart. Om det fungerar kan du prova att installera om OS X. Det går att göra utan att formatera eller radera vad som redan finns på hårddisken.

m

Tack för svaret! Det fungerade att ominstallera OS X. Det visade sig dock att SSD-disken i min fusion drive har dött, så det var förklaringen.

Hej! Min iMac går inte längre att starta. Ett felmeddelande visas, nytt startförsök görs, felmeddelandet visas igen osv.

Datorn går att starta i säkert läge och jag har prövat att återställa till en tidigare säkerhetskopia, dock med samma resultat.

Har också kört Apple Diagnostics utan att några fel hittades.

Köpte datorn i vintras och har inte upplevt några problem tidigare.

Bifogar bild på felmeddelandet. Är det någon kunnig som kan tolka det?

1