Beställde en iPhone 7 (32gb) från Comviq den 17/10, levereras den 20/10. Wow tänker jag. Startar upp o börjar leka med luren lätt,
(simkortet aktiveras natten till den 24:e så gör inte så mycket innan). Enda felet är att hemknappen ibland slutar fungera och jag får upp ett meddelande om att touch ID inte fungerar.

När simkortet skall vara aktiverat hittar telefonen inte nät, söker och söker. Simkortet fungerar fin fint i min tillfälliga Microsoft lur. Hmm. Börjar chatta med Comviq support och dom ber mig skicka den på service. Suck, ny telefon liksom . Jävla skit!! (Skall tillägga att detta är min första iPhone efter att ha varit android-kille).

Chattar med Apple support och förklarar att nu fungerar inte hemknappen alls längre och inget nät finner luren. Förklarar även att jag var en av de som tålmodigt stod i kö i 2 månader för en Note 7. Apple support konstaterar att jag måste ha världens otur och bokar UPS som hämtade telefonen igår för att köra den till Tjeckien.

Inte ens en vecka hann jag ha den, och nu är jag mest orolig för att jag ska få tillbaka telefonen ofixad. Egentligen ville jag ha en Plus men det var längre leverans, tji fick jag. Jäkla röv!

Eloge till Apple support dock som var väldigt tillmötesgående!