Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Viviannewei

Viviannewei

Medlem
  • Namn Vivianne Wei
  • Registrerad 2017-04-19
  • Senast aktiv 2017-04-19
  • Antal inlägg 3

Foruminlägg

De senaste inläggen Viviannewei har skrivit i forumet.

1
Ursprungligen av Hoya:

Startade en liknande tråd fast under iPhone avdelningen. Har precis pratat med supporten på Apple och ingenjörerna för iCloud är medvetna om detta problem då det har drabbat flera användare, så man håller på och jobbar på det enligt supporten.

Såg det! Hoppas det löser sig snart

Ursprungligen av Hoya:

Fick helt plötsligt ett mail från Apple om att min prenumeration på 200GB lagring har upphört då inga pengar har kunnats dra, provade precis att köpa en film i iTunes och det gick utan problem. Går jag in på inställningar och klickar på mitt namn högst upp sedan iCloud -> lagring -> ändra lagringsplan så kommer det upp '' Kan inte ansluta till iCloud '', har provat med min iPad, samma sak där.. Lånade sambons telefon och försökte komma åt iCloud, men hon får också upp rutan '' Kan inte ansluta till iCloud''. Är det någon mer som har anslutningsproblem?

Fick också problem med iCloud idag, upptäckte imorse att mina kontakter, mail, anteckningar mm. på min iPhone var borta. Bilder jag gick inte heller att se i kamerarullen. Gick in på inställningar och såg att jag hade blivit utloggad från iCloud på min mobil. Sedan dess har jag inte kunnat logga in igen! Det står att den bekräftar, och så laddar det ett tag sen slutar det.

Hej!

Har en iPhone 6 och upptäckte imorse att mina kontakter, mail, anteckningar mm. var borta. Bilder jag tog laddade inte heller i kamerarullen. Gick in på inställningar och såg att jag hade blivit utloggad från iCloud på min mobil. Sedan dess har jag inte kunnat logga in igen! Det står att den bekräftar, och så laddar det ett tag sen slutar det. Är 100% säker att det är rätt inloggning också då jag till och med återställt lösenordet.

Har i princip testat allt. Startat om, nollställt inställningar, lösenord, bytt wifi-nätverk. Har snackat med Apple Support i närmare två timmar men vi kom inte fram till något där heller, de sa att de aldrig stött på detta tidigare. Tänkte att problemet kunde vara att jag har iOS 10.2.1 och när jag försökte uppdatera till iOS 10.3.1 (den senaste) har det stått att det "uppstått ett fel". Antar att det beror på att jag inte är inloggad på iCloud?

Apple support sa att jag antagligen måste återställa telefonen, men problemet är att jag inte har någon säkerhetskopia sedan ett år sedan och när jag försöker säkerhetskopiera till iTunes så säger den även där att det "uppstått ett fel", och mitt iCloud-utrymme är fullt.

Vad kan felet vara?

Uppdatering: Skulle starta om mobilen men nu vill den inte starta igen? Väntat i över en timme med laddare i, detta kan ju knappast ha med iCloud att göra. Nån som vet vad jag ska göra åt det?

Senast redigerat 2017-04-19 20:18
1