Jag hade strul med det, och de hade väldigt dålig koll på kundsupporten på telefon. Tog med klockan och telefon in till en av deras Telenorbutiker, men även där hade personalen ingen koll eller utbildning och kunde inte hjälpa mig. De hänvisade mig till en Apple ÅF (som även var återförsäljare av Telenor), men även de hade ingen som helst koll eller susning. Jag visste typ 5-10 ggr mer om det (tack vare att jag googlade en del innan jag åkte in till stan).
Hjälp... till slut lyckades det med att jag pillade runt en del med kontoskapande hos Telenor (ytterligare utöver det kundtjänst hänvisat om), och på klockan, och till slut så hoppade det magiskt igång efter ett par timmar. Vet inte om det var jag som löste det själv, eller om någon som bara skulle ta ett par sekunder i systemet var segt (det tog som sagt ett par timmar istället), eller om felanmälan till kundjänst hos Telenor lyckades pilla på något i bakgrunden (de meddelande mig aldrig något om det ivf.).
Summa summarum, så har support hos Telenor och Apple dålig koll, och det gäller även både Telenors egna butiker, auktoriserade ÅF och Apples auktoriserade ÅF.
Man får vara glad om det lyckas hoppa ingång efter mycket strul, pillande och snack med support. ?