Försöker logga in på iCloud från min mac med OS X 10.11.6 El Capitan (efter att ha bakgraderat från Mojave, som totalkraschade min dator; en annan, lång, sorglig historia), men lyckas inte hur jag än gör.
Jag har googlat mig blå; bytt lösenord för Apple-ID (via webbläsaren), raderat mappen Library/Keychains, raderat mappen Library/Application Support/iCloud (som var tom), återställt NVRAM, provat med lösenord följt av verifieringskod skapad på min iPhone, försökt klicka på knappen "Har du glömt ditt Apple-ID eller lösenord" i Systeminställningar/iCloud (Därifrån kommer jag överhuvudtaget inte vidare; när jag fyllt i mitt Apple-ID och trycker på "Fortsätt" händer inget what so ever).
Ingenting fungerar! Och jag blir galen... Hur Apple kan låta någonting som används av så många användare dagligen, vara så bökigt och dåligt fungerande under så lång tid är en gåta (jag har haft samma problem förr, lyckats lösa dem efter evig felsökning).
Så här ser det ut när jag försöker logga in; först med mitt "normala" lösenord, utan tillägg av verifieringskod skapad på min iPhone, sedan med verifieringskoden direkt efter mitt normala lösenord:
https://www.dropbox.com/s/jb2hoz2i0f9tjav/icloud_login.mov?dl=0
Notera att felmeddelandet skiljer sig mellan de olika lösenordsförsöken.
Är det något jag missat eller glömt att kolla, någon som har något tips på vad jag kan göra utöver ovanstående, så vore jag evinnerligt tacksam!