Den 30/5 lämnade jag in min MBP hos återförsäljaren Macforum där jag köpt den för att den utöver tjutet och värmen hade börjat ge ifrån sig ett knattrande/knäppande ljud efter att man använt datorn ett par timmar. I dag ringde jag för att kontrollera hur det lågt till eftersom jag inte hört ett ljud från Macforum sedan jag lämnat in datorn. Då får jag till svar att de inte lyckats få knäppljudet att uppträda, okej men de andra felen då? Det vägrade Macforum att ta på sig att åtgärda, i alla fall tills Apple släppt ifrån sig några specefikationer om hur den ska låta och hur varm den skall bli. Då säger jag att jag vill få datorn utbytt men detta går ju naturligtvis inte, inte heller kan jag få logitkortet utbytt utan att behöva bekosta det själv. Och helt plötsligt under samtalet så börjar personen jag pratar med påstå att jag har den fixade revisionen av logikort, jo men självklart måste det vara så för jag satt säkert och inbillade mig att datorn piper som en dåre på batteridrift. När jag försökte tala om att det tydligen finns MBPs som inte piper så var det som att tala till en vägg.
Så vad ska jag göra nu, ska jag vända mig direkt till Apple?