Mja, om du använder en skalning som inte är jämnt delbar på antalet pixlar så blir det lite suddigt, precis som det beskrivs på den där sidan. Det kommer alltid att vara ett problem tills vi får så hög upplösning att det inte går att urskilja enskilda pixlar ens om vi försöker.
Tänk dig själv att du har ett antal linjer på skärmen, vardera en "logisk" pixel breda (d.v.s. en fysisk pixel på en gammal 1080p-skärm). Byt till en 4K-skärm, och linjerna blir två fysiska pixlar breda. Varken mer eller mindre. Skarpt och fint. Men om du ändrar skalning från 2x till t.ex. 1,5x för att du vill ha mer "logisk" yta, så blir varje linje 1,5 fysisk pixel bred. Det blir suddigt eftersom den halva pixeln blir ett mellanting mellan linjens färg och färgen på det intill. När linjen rör sig (t.ex. vid scrollning) så kanske den rent av varierar mellan att vara 1+0,5 till 0,75+0,75 pixlar, vilket ger lustiga effekter.
Huruvida "fel" skalning är ett problem kan bara du själv svara på när du har testat. Om du inte är van vid retina är det nog inga större problem, men jag personligen skulle inte klara av det.
Ett alternativ kan vara att skaffa en ännu större skärm, t.ex. 32", och köra 4k utan skalning helt och hållet. Då får du massor av yta utan konstiga skalningsproblem, men ingen retina förstås.