Hej gott folk!
Japp, det är inte mycket att göra. Har man alla kvitton och god historik är chansen pyttelite större att Apple kan göra något (finns flera fall då folk har fått rabatterat utbyte av logikkort om man kollar på Apples supportforum, dock inte senaste halvåret) men desto längre sedan köpet, desto mindre chans.
Mina problem började t.ex. efter en rekond på certifierad verkstad — varpå AppleCare "hjälpte mig" göra Time Machine värdelös — så jag råkade verkligen få alla rätt. Ändå nekade de först.
Kolla mitt inlägg som länkas tidigare i tråden. Valet står mellan att nedgradera, tvinga ner prestandan med mjukvara (adjöss extern skärm) eller punga ut med logikkortsbyte.
Man kan även bråka, men man ska vara medveten om att man inte egentligen har rätt till något efter så här lång tid.
EDIT: Och OM en ska bråka, plugga för Croms skull på om varenda liten grej, att åka ut och vara en arg, indignerad och ej påläst kund hjälper inte över huvud taget. Bara att veta varför du är där – och ha goda argument – kan möjligtvis hjälpa. Var artig och rak.
Ska du snacka, ska du veta vad du snackar om.