Jag lämnade in skärmen på Kullander, auktoriserad Apple verkstad. Efter två veckor hade de felsökt och det enda besked jag fick var att det inte var strömadaptern och att en ersättningsskärm ska kosta 7915 kr och då får jag 3 mån garanti. Det andra alternativet var att jag skulle köpa en ny skärm för 8500kr?
Jag tycker inte att detta är rättvist. Det finns inga yttre åverkan på skärmen alls och de har inte hittat några fel på sladdar eller strömadapter. Jag borde väl kunna åberopa tillverkningsfel. Den har stått på ett bord sen jag köpte den och har i princip aldrig flyttats. Den har dessutom aldrig öppnats eller manipulerats på något sätt. När jag lämnade in den sa killen i butiken att dessa skärmar kan de inte öppna och fixa inuti på verkstan utan man får bara anse den som slut om den pajjar.
Det är alltså ett intern fel i den som jag omöjligt har kunnat påverka.
Vad tycker ni jag ska göra? Vad anser ni vara rätt och fel i en sån här situation?
Tacksam för synpunkter.