När jag hämtade ut min dator (så fort en servicetekniker har tid så tog det bara ca 1-2h att byta moder-/logikkortet) så hade han precis fått in en till PowerBook (G4 1,5GHz) med död lower memory slot. Han var jäkligt trevlig och hade mycket bra service, berättade dessutom en hel del om Apple som var roligt att veta
Hej Ivar, satt här och bläddrade för skoj skull och tyckte känna igen en del...det känns som det var hos mig du var :-), hoppas du fortfarande är nöjd!? hur gick det med det lilla kortet som inte ville vara ok "lightsensorn", du har väl fått det bytt? har varit på lite semeseter.
till ämnet, vi har haft ett par stycken med ovan fel men inte f.n. många (som vi har fått in) men när folk frågar om vissa fel om de är vanliga så är det svårt för oss att svara på det så vi bara får in alla möjliga fel så alla fel är "vanliga"....... Sen är det så att om, såsom om jag inte minns fel berättade, att om det blir "tillräckligt" många som får typ detta fel så blir det ett "case" hos Apple, och de kommer i sin tur att ta det min sin tillverkare eftersom de är de som får säkert stå för in sin del av garantiåtagande mot Apple (antagande alltså.....) och då kan det också bli såsom i vissa fall en förlängd garanti. typ som nu på en serie skärmar, typ en serie ibook, vissa batterier....
Ja, hare!
ahh, jag var lite för snabb, såg att det var fler inlägg....
Apple är nog väl medveten om vad som händer eftersom när vi skickar in korten så talar vi ju också om felets art, och ofta har också kunden pratat med applesupport och fått ett casenummer.
dock är nog också så för att försvara Apple också, att inte förren de fått in och hunnit undersöka felet och komma med en lösning - typ. som sagt det kanske är minnesslotten som kass från underleverantör, det kanske är en batch som gick ut vid en tidpunkt. behöver inte betyda att det är fel på de "nya" korten som vi byter ut men det vet vi ju inte... men det bästa är att prata med Applesupporten om problemet så brukar det lösa sig (var snälla ; brukar löna sig)
Under åren som gått så har de haft "många" program som löpt ju där det varit något fel där garantin kan vara förlängd till flera år efter inköpsdatum så ansvar brukar de ta även om det kan lite tid... Skulle vara intressant dock att höra ifall någon vet på Windows sidan ifall de bryr sig om ibland upp till 5 år gamla burkar! Är gräset grönare eller har de sått nytt ;.)
Hare o lycka till....