Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
calotrix

calotrix

Medlem
  • Plats Göteborg
  • Registrerad 2006-05-17
  • Senast aktiv 2009-01-24
  • Antal inlägg 5

Foruminlägg

De senaste inläggen calotrix har skrivit i forumet.

1
Ursprungligen av nixon:

Framtidens iphone blir nog iPhone-Shuffle.. ringer upp slumpmässigt.

Klockren utveckling! Jag hade köpt en direkt.

Ursprungligen av calotrix:

Det är klart att den säljer bra! Och jag hyser inga tvivel om att touch är framtiden, men varumärket iPod är byggt på klickhjulet och skärmen. Tar dom bort det HELT från iPod familjen så tar dom bort kärnan i varumärket. Sen är det klart att Touch säljer bra, men ponera att det om två år finns enbart Touch, touch nano och touch shuffle. När man säger iPod så tänker folk i första hand på den klassiska utformningen med klickhjulet. Många som ifrågasatt att min touch är en iPod redan. Min poäng är att varumärket iPod är = klickhjulet. Utformningen av touch må vara läcker, men den har inte samma potential som ikon, + att klickhjulet är på tok för förknippat med iPod och etsat i folks sinnen. DET är min poäng.

Sen är ju Apple mästare på identiteter och dyl så jag hyser inga tvivel på att de lyckas utveckla iPod familjen med eller utan klickhjul.

Det är klart att den säljer bra! Och jag hyser inga tvivel om att touch är framtiden, men varumärket iPod är byggt på klickhjulet och skärmen. Tar dom bort det HELT från iPod familjen så tar dom bort kärnan i varumärket. Sen är det klart att Touch säljer bra, men ponera att det om två år finns enbart Touch, touch nano och touch shuffle. När man säger iPod så tänker folk i första hand på den klassiska utformningen med klickhjulet. Många som ifrågasatt att min touch är en iPod redan. Min poäng är att varumärket iPod är = klickhjulet. Utformningen av touch må vara läcker, men den har inte samma potential som ikon, + att klickhjulet är på tok för förknippat med iPod och etsat i folks sinnen. DET är min poäng.

Jag har sett påfallande FÅ annonser och reklamkampanjer för ipod touch. Någon som håller med? Funderar på att det har att göra med att Touchen har ett såpass anonymt utseende, de klassiska ipodarna har en klassisk utformning. skärmen och klickhjulet är hela ipodvarumärket. Touch signalerar inget av det. Där för ar jag mer nyfiken på hur de skall utveckla ipodfamiljen utan att bli av med varumärket. Om den framtida ipodfamiljen ser ut som svarta rektanglar allihop så har apple,enligt mig, dödat ikonstatusen som ipod fortfarande har.

glöm inte att skilja på död och låst pixel. Jag hade oxå en LÅST pixel=vit. Körde den där javamojen för låsta pixlar på iphone. en vanlig webapp, kommer inteihåg adressen dock. Funkade kanon, efter 15min var pixeln back in bizniz! goodluck!

1