Jag ringde Apple och förklarade hur det stod till (och att jag hade installerat om system, zappat peram o s v)- han hade aldrig hört om problemet. Han vill att jag skulle ta mig till en Auktoriserad Apple-verkstad och få felet bekräftat. Och då skulle jag få den inskickad på garantin, och dom skulle ta en titt på den. Verkade jobbigt. Och jag trodde då att det knappast skulle hjälpa, skulle bara leda till att den skulle vara borta i fyra veckor eller nått, kändes det som... Dessutom fick vi ytterligare en anledning att skicka in den, men det var av.., en adminstrativ karaktär. Detta ledde till att jag helt enkelt ångrade köpet - tnt kom och hämtade den, gratis, och den försvann tillbaka till Apple och alla peningan fick jag tebax efter en vecka på mitt konto.
Samtidigt lade jag en ny beställning på en exakt likadan maskin (fast med litet större HD). Och den sitter jag vid nu, och hittills har inte det där tokfelet dykt upp igen.