Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Ivan Milles

Ivan Milles

Medlem
  • Registrerad 2002-12-18
  • Senast aktiv 2006-12-05
  • Antal inlägg 25

Foruminlägg

De senaste inläggen Ivan Milles har skrivit i forumet.

1

iDevGames är nere bara över dagen, så pröva igen i morgon.

Vet inte om den här tråden är för gammal för att väckas, men jag har ett Carrara 2 som jag är på väg att sälja... Carrara är känt för att vara enkelt men kraftfullt - hela vägen från modellering till rendering/animering. Hör av dig om du är intresserad; tänkte mig nånstans kring 1500:- för det men jag är flexibel/pank.

Skamlös plugg: El Ballo är ett retro-plattformsspel: http://www.ambrosiasw.com/games/elballo/

Är det någon som vet var man kan få tag i ett "gammalt" Airport-kort till en vit iBook? Alltså inte Airport Extreme. Macoteket och inWarehouse säljer bara Airport Extreme-kort, men säger samtidigt att AE-kort inte passar i äldre iBöcker. Någon som vet något närmare? (Eller har ett Airportkort som ligger och skräpar och vill sälja?)

Jupps, jag tar aldrig av den. Jag är fullständigt vettskrämd vid tanken på att jag ska råka spilla läsk eller vatten i den (och det finns ofta mycket av bägge i närheten av den. ) så jag låter det ligga på. Dessutom är ljuddämpningen en bra bonus, eftersom jag ofta sitter och jobbar när min flickvän sover i samma rum.

Jag har haft ett iSkin i tre månader nu, ungefär, och jag kan inte skriva utan det längre. Man vänjer sig efter en vecka ungefär, åtminstone enligt min erfarenhet. Vad gäller ventilation genom tangentbordet så har de på iSkin testat det, och inte märkt någon temperaturökning, och inte jag heller. Fast jag undrar hur fanken det går till. Jag är supernöjd.

Citat:

Den "intelligenta" storleksföndringen som fanns i MacOS9, där man klickar i andra rutan från höger och väljer mellan två fönsterstorlekar, saknar jag också.

Det finns faktiskt kvar, men det är upp till programutvecklarna att ta hand om det. Många vet inte om hur det fungerar, så de kör med "default"-beteendet.

Jag saknar bara en sak i hela Mac OS X: spring-loaded folders, fast inte som de funkar nu. Jag vill ha dem som i OS 9, men 1,5-klick för att aktivera. Det var fanimej den bästa gränssnittsuppfinningen sedan menyer.

Citat:

he borde va som i linux/freebsd man få välja om man vill köra med skrivbord eller inte om man inte väljer skrivbord kan man köra i connsole

Starta upp med Cmd-S och kräks.

Wow, Massive... Kommer de att börja släppa Mac-spel snart? *dreggelhoppas*

Som sagt, jag fortsätter plugga iDevGames - väldigt trevligt community för macspelutvecklare. (Jävla ord.)

Jo, barnspel har jag två uppslag på i kön, du får gärna rycka dem ifall du känner för det... Det ena är ett förenklat roulette (mycket förenklat, menar jag då) med djur och kulor, och det andra är en 3D-simulering av kubb, återigen med djur och väna pastellfärger.

Och talar man om svenska Mac-spel får man ju inte glömma Polis-serien! (Och Astrosquid, som var med bland vinnarna i uDevGame)

Propaganda? Låter klokt. Får jag fråga var du jobbar? [Om du vill berätta, givetvis]

Ingemar! Du lever! Wowzorz!

Finns det någon möjlighet att lura över dig till iDevGames - du har en klunga zeloter där, och SAT går varmt inför uDevGame... Alternativt undrar jag ifall du har tid med en kort-kort intervju mail-ledes? Oh, detta var OT, sorry.

Skriv det i Cocoa så kan han springa utanför fönstret - kolla Apples sample på BoingX.

Fast det där med fönstret öppnade ju för det bästa fusket i stan - man flyttade utgången till rummet till kanten på stadsfönstret, så kunde man komma hem på nolltid!

Jajamensan, det gör jag.

Galder släpptes i vintras och blev en liten flopp, tvåan är på väg. Jag skriver just nu The Adventures of El Ballo för Pro Ratta Factor (http://www.proratta.com), ASWRA (Arbetsnamn) tillsammans med Black Monday, samt Galder II (som sagt), Planetfall, TITAN, Twang och Spatia som ligger runt 5% färdiga på min egen lilla label Rusted Productions.

En hel del är halvklart, och jag hoppas på att slänga iväg 4-5 spel under hösten och våren. Vill du komma i kontakt med andra Mac-spelutvecklare rekommenderar jag iDevGames.com (jag heter Fenris där) där det finns åtminstone tre andra svenska macspelutvecklare. Kolla in tävlingen uDevGames 2003 också!

1