Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
onnyt

onnyt

Medlem
  • Namn Jonnie Redder
  • Plats White Beach, Puerto Galera
  • Sysselsättning Slacker
  • Registrerad 2003-01-26
  • Senast aktiv 2020-05-19
  • Antal inlägg 2664

Foruminlägg

De senaste inläggen onnyt har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-04-08 02:51
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-04-05 13:57
Ursprungligen av reboot81:

https://support.cloudflare.com/hc/en-us/artic...-

Antagligen fick du oxå en ny IP-adress, en som tidigare flaggats som onormal, tex hög trafik eller onormalt många requests.
Mitt förslag är att du försöker få en ny publik IP-adress, möjligen genom att kontakta din ISP.

Det visade sig att min IP var svartlistad sedan 2010. Har skickat en begäran om att få vitlistad igen.
Tack för tipset reboot81

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-04-01 04:50

Som rubriken säger kommer jag till en sida, Captcha, jämt och ständigt som vill att jag skall verifiera att jag inte är en robot. Hur blir jag av med det här. Har nyligen köpt en ny WiFi-router och det började efter det.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-03-29 17:53
Ursprungligen av Borttaget:

Idag är jag helt koffeinfri.

Efter 17 år ingen mera kaffe eller te

Av vilken anledning får man fråga?

Senast redigerat 2018-07-23 14:50
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-03-27 11:23
Ursprungligen av Le:

Får inga 'vettiga' kalendrar utskrivna från Kalender och senaste OS-versionen. Får ni? Preview'n ser dock OK ut.

Ser det ut så här i dialogrutan men kommer inte med i utskriften?

Edit: Testade att skriva ut nu och allt kom med från preview. Har en Epson L210.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-03-26 08:23
Ursprungligen av Segas:

Denna gången satt jag på Facebook och bara läste, sen märkte jag att muspekaren inte rörde på sig - inget funkade.

Ingen annan som råkat ut för det här?

Samma här. Gick inte att röra på muspekaren. Fick bli en omstart. Har hoppat över uppdateringen på min andra Mac till dess att Apple fått bukt med det här.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-03-23 05:25
Ursprungligen av Henrik S:

Har som sagt Yosemite nu, 10.10.5
försöker ladda hem och uppdatera till El Capitan, men det går inge bra.. den har hamnat i launchpad som en ikon men den står på passad och jag kan inte klicka eller ändra nåt med den.
Samma i Appstore, när jag försöker klicka på nåt med El capita så händer inget.

Med vänlig hälsning, /Henrik

Direktlänk till installationsfilen http://osxapps.itunes.apple.com/apple-assets-...

Instruktioner https://7labs.heypub.com/tips-tricks/el-capit...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-03-19 12:47
Ursprungligen av torin:

Hjälp mig ställa in mail 8.2 i min Yosemite 10.10.5

Jag har bytt Internetleverantör eftersom Universal (Alltele) Var hopplös att få svar från.
Nu har jag Daladatorer i Mora som jag kan ringa lokalt och få svar direkt.
Men jag tror inte att de kan Mail i denna dator.

Jag har ju min nya epostadress
lösenord (vill jag inte skriva här)
Inkommande post (POP3) = pop.daladatorer.net
Server utgående (SMTP) = smtp.daladatorer.net , post 587 (med autentisering)

Jag går till Mail/inställningar/kontoinformation
Där kommer följande upp Kontotyp POP
Beskrivning= Bokförlaget
epost= [email protected]
Fullständigt namn= företagetsnamn
Server inkommande post= pop.daladatorer.net
användarnamn= mosterbeda
lösenord= (vill jag inte skriva här)
Server utgåendepost= smtp.daladatorer.net:mosterbeda (nedkopplad)

Jag går till Mail/inställningar/avancerat
Här fyller jag i post 587 och kryssar för använd SSL

INGET FUNKAR!
Jag gör naturligtvis något fel, var snäll och hjälp mig!

Har de någon webbmail så du kan kolla om kontot är aktiverat?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-03-13 06:33
Ursprungligen av Borttaget:

På tal om detta program.
Jag har fortfarande inte betalat för det men får uppdateringarna som vanligt.

Har även raderat applikationen och installerat den på nytt utan problem

https://dl.dropbox.com/s/bld0hzvtopa5fiy/Screen%20Shot%202016-03-12%20at%2017.00.15.png?dl=0

Jag tolkar det som att har man det sedan innan det blev betalprogram borde man få behålla den.

jag testade också att radera men de vill fortfarande ha betalt för att ladda ner den igen. Sitter på version 1.3.9

Senast redigerat 2018-07-23 14:40
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-03-04 16:30

Ligger det något i det McAfee säger i videon? Är det verkligen så enkelt att få ut innehållet ur en iPhone?

RT

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-03-03 16:55
Ursprungligen av Borttaget:

Var ser du detta?

Jag har då aldrig betalat för iNet Network Scanner och den blev uppdaterad.

Senast redigerat 2018-07-23 14:39
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-03-03 06:52
Ursprungligen av kenjon:

Avinstallera och installera appen igen...

Gjorde precis det och uppdateringsproblemet låg i att appen blivit en betalapp.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-02-24 16:04
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror inte att du kommer att bli besviken.

Riktigt bra. En keeper

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-02-24 08:55
Ursprungligen av kenjon:

Och den sista satsen, finns appen kvar i AppStore?

Yupp

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-02-24 08:52

Beställt två av dessa nu. Återkommer med recension.