Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
warzone

warzone

Medlem
  • Sysselsättning Mac, gårdagens datorer till morgondagens priser!
  • Registrerad 2003-04-04
  • Senast aktiv 2012-01-06
  • Antal inlägg 4

Foruminlägg

De senaste inläggen warzone har skrivit i forumet.

1

Packade upp min nya MBP 2.2 15" (hi-res),10.6.7 igår redan efter en halvtimmes användande blev jag varse om att vissa problem, dock inte de som jag tidigare läst om för MBP2011 med frysningar osv. Istället "grafikbuggar" lite här och var exempelvis text som ser helt galen ut. Med en processortemp på drygt 50 grader och endast en finder igång blir man fundersam. Några tips på åtgärder?

Ursprungligen av planB:

Apple gör bättre produkter - totalt sett. Men ingen kedja är starkare än dess svagaste länk och det är de elektroniska komponenterna vilka havererar i ungefär samma utsträckning som alla andra datorer.

Liten exkurs: Varför är en Curling-bana knottrig och inte blank? En sådan funktionsmiss skulle Apple aldrig göra.

Kan inte annat än hålla med, ibland går produktutvecklingen lite väl fort fram, görs den sen av B-laget så får det konsekvenser...

Ursprungligen av planB:

Det var ju schysst av HP, men en kompis med Dell fick betala närmare 1400:- för ett nytt batteri. Så det det är inte så entydigt på PC-sidan heller.

Hade du bara 1 års garanti?

Trodde det men vid en koll visade det sig att de hade 3år från inköpsdatum (utan tillägsförsäkring), något som förklarar det positva bemötandet. Tycker att 3år är rimligt och rimtigt bra med tanke på att datorn kostade 12.000. Med tanke på priset för en Macbook (Pro) och att den är något av kungen bland bärbara så borde tre år vara minimum på garantin även om det så nu inte är fallet. Skall man köpa en så bra dator är det ju kul att veta att den fungerar efter ett år.

Visst skiljer det sig radikalt mellan de olika PC-tillverkarna, vissa är ju värdelösa, dessutom är det oftast sämre produkter enligt mig. Vilket borde tala för Apple och deras garantier och kundbemötande.

Råkad ut för att mitt bateri i en HP dog på liknande sätt (efter 10 minuters drift). Det var i och för sig 32 månader gamalt men trots det fick jag ett nytt, utan en enda motfråga. Det kallar jag service! Tragiskt att vissa PC tillverkare (som ju har lite billigare hårdvara...) klarar av bra service medan Apple så fatalt misslyckas. De bygger sin egen grav på det här sättet.:'(

1