Kan inte låta bli att skriva.
Har jobbat med telefonen som huvudsakliga redskap sedan -94. Det finns vissa marknader/produkter som passar utmärkt att kommunicera med telefon.
Sen som skrivs i tråden så finns det mkt TM jobb på diverse callcenters med orutinerade ungdomar som inte har mkt livserfarenhet / arbetslivserfarenhet som inte gör ett speciellt bra jobb. Likväl som det finns duktiga TM säljare som lyssnar och gör snabba och bra behovsanalyser.
Sen kan man skilja på telefoni/webbhotell mot exempelvis produkter som är nödvändiga för driften för diverse företag som finns tex i glesbyggden(dvs utanför Stockholm). Där man får åka kanske 5-10 mil och tycker det är toppen att bli uppringd, "påmind" och få ett bra paketerbjudande som passar bra. Och dessutom få det hemkört.
Eller den arbetsöverlastade marknadschefen som behöver köpa in vepor/t-shirts/reklamgodis till mässan om 4 veckor. Kanske skönt att få ett telefonsamtal för att reda ut behovet och sedan en offert på mail istället för att få in en säljare som skall vara social och trevlig på kontoret som vill fika bort en timme (Eller jaga en säljare på det lokala bolaget man anlitat i 10år som stagnerat och smyghöjt priserna genom åren) Tidsbesparningen är rätt markant. Mkt kommunication mellan företag ske via telefon och mail. Det är en naturlig följd av tid/kostnad/resultat från båda parter.
Dock tror jag att vanlig TM mot privatpersoner når sin topp och dalar. Man är duktigt trött på naturmedel/hemtelefoni/videofilemr/barnspel:tveksam: