Det enda som jag tyckte var dålig service på det där svaret kan möjligen ha varit att det inte postades en länk till rätt tråd. Inte alltid att det finns tid att söka själv dock och det har vart en hel del nybörjarfrågor på sistonde. Vi är inte mer än människor vi alla, även moderatorer som användare...
Vad jag tycker hade räckt hade vart en liten extrasida som dyker upp direkt efter registreringen som påpekar alla vanliga fel. Inte forum-regler utan lite bra tips. Helst ska det vara riktigt få punkter så att texten läses igenom också. Där ska det stå: "Tänk på att använda sökfunktionen. Vi är över flera tusen medlemmar här på forumet och chansen att du har en helt unik fråga som inte har blivit ställd tidigare är ganska liten. Sök just därför gärna innan du postar." Eller någon liknande text.
Det som jag upplever är det stora problemet är att många nya användare inte kommer in i gemenskapen eller forumstilen. Det är lätt att tro att det finns personer som jobbar med forumet på heltid och får betalt för det osv, men det är det inte. Alla jobbar gratis med att driva forumet och då är det bara till att förvänta sig att servicen kan bli lite av därefter ibland också. Lite tråkig attityd, ja, men som användare kan ni sätta ribban där istället och bli glatt överaskade.