Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Light Head

Light Head

Medlem
  • Registrerad 2006-05-22
  • Senast aktiv 2013-09-04
  • Antal inlägg 7

Foruminlägg

De senaste inläggen Light Head har skrivit i forumet.

1
Ursprungligen av William N:

Finns du i Stockholm? Jag löser ditt problem på en timme och 2000 om du vill ha en Apple SSD i original. Då förutsätter jag att din Air är en 2011- eller 2012-modell.

hälsningar

W

Jag kände direkt att det var en väldigt negativ attityd från flera som postat i tråden. Visst är jag tacksam för tips och råd!! Men attityden... Märkligt! Jag tänkte påpeka detta men valde att avvakta, och vips så har det blossat upp lite olika orgumentationer mellan 99'or.

Kan ni inte försöka vara lite vänligare?!

Jag bor ju tyvärr inte i Sthlm... Men annars hade de varit mycket frestande att hälsa på dig!

Min MBA är köpt i mars 2012

Hur får man kontakt me Apple? Jag menar "direktkontakt".,.

Ursprungligen av Vassius:

Det har flera gånger påpekats i den här tråden att du kan åberopa din treåriga reklamationsrätt, men du har inte ens kommenterat det eller övervägt det som ett alternativ. Jag får känslan av att du är mer intresserad över att gnälla på att en Apple-pryl går sönder än att faktiskt åtgärda problemet.

Jag är inte ute efter att gnälla! Jag VILL gilla Apple!

Vad innebär min reklamationsrätt? Och varför upplyser INTE Macforum mig om det? I vilket fall kan de nämna att den möjligheten finns...

Ursprungligen av keptang:

Det är garanterat enklare att byta SSD.

Sista alternativet är ju att reparera själv... SISTA!

En SSD skall inte gå sönder, och det skall inte finnas "måndagsexemplar"!

Om det är accepterat och godkänt av Apple att det finns så allvarliga kvalitetsbrister är Apple inte värda att kallas för premiumprodukt! Om det INTE är accepterat så skall kunderna alltid kunna lita på att Apple ger dem en tydlig och bra möjlighet till upprättelse. Jag blev erbjuden 500:- i rabatt på ett nyköp om jag lämnade in min MBA...

Ursprungligen av Mija:

Är det du som eller Macforum som uppskattar att det kommer kosta så mycket? Att byta SSD-stickan tar inte många minuter och kan omöjligt kosta 4000 i arbetskostnad, då ljuger dom för dig.

Köp en lös SSD och gör det själv. http://eshop.macsales.com/shop/SSD/OWC/Aura_P...

Prisuppgiften kommer från Macforum.

Jag skall testa med en direktkontakt med Apple.

Jag var hos Macforum i dag, de körde sina diagnoser och försökte hjälpa mig. Men enligt dem fanns det inget alternativ,,, ny hårdvara 5500:- + moms,,, + arbetskostnad, uppskattningsvis en slutnota på ca 9-10000:-

Att "saker går sönder" är inte okej! Om en dator går sönder efter 7-8 års brukande,, helt okej! Men 16 månader av stillsamt brukande... Det är aldrig okej!

Är det skillnad på Macforum och Apple?

"Otur" , det är ju liksom INTE acceptabelt... Det handlar inte om otur utan om bristande kvalitet! Men det är jag/vi konsumenter som tar smällen!

Min MBA dog häromdagen. Den är 16 månader och är skrot! Visst det går att lämna in den för att byta ut den trasiga SSD-disken, för 9-10000:-

Att skylla på "måndags-ex" är ju enkelt, eller att på något sätt INTE ge ansvaret till Apple... Men vad göra?

Den dator jag köpt med givna argument som "högsta kvalitet", "allt fungerar" o.s.v. betyder ju just nu ingenting!

MBA'n är testad hos Macforum, och där konstateras den "död". Jag har absolut inte misshandlat den eller utsatt den för något som är i närheten av krävande för hårdvaran!! Inget solljus, ingen fukt, inga vibrationer, inga märkliga temperaturer....

Jag blev erbjuden 500:- i inbyte om jag köpte ny dator.....

Visst är jag besviken!

1