Ditt problem är helt klart ett hårdvaruproblem, att den dog i samband med en uppdatering är bara en slump. Du verkar ha tillgång till bil, så skulle jag vara dig skulle jag ta maskinen och köra in den till Täby Center, ställa dig i kön och hävda garanti. De kan knappast vägra att ta emot dig, pandemi eller inte. Håll det enkelt. När du ska förklara vad som hände så säger du att den dog under uppdateringen, och gick sedan inte att starta igen.
Ett tips när det gäller all sån här form av problem: För journal. Anteckna datum, tid och vem du pratatde med, vad ni kom fram till och vad du gjorde. Det blir otroligt mycket lättare sen om det blir tjafs om garanti och annat.
(En kommentar i all välmening: Din text är lite svårläst, det saknas ord och kommateringar. Nästan som att den är maskinöversatt. Det ska inte påverka din rätt till garanti, men om du vill ha medhåll från en leverantör och du ska skicka in något skriftligt till dem, korrekturläs din egen text några gånger så att den blir enklare och tydligare för den andra parten att förstå.)
Vidare hoppas jag att du har backup, på iCloud Drive eller extern disk. Lagar de maskinen är det stor risk att du aldrig ser din information igen.
Lycka till!
---
Inlägg redigerat mht anvisning i inlägg 2. /Moderator