Det är fel på meddelandet. De som har hand om vår växel har svårt att förstå att vi vill byta ut vårt meddelande. Jag ber om ursäkt för det.
Öppettiderna är 10-21, men det kommer inom väldigt kort (om en dryg månad) utökas till längre tider, inklusive helgdagar.
Det är väldigt trist att du inte är nöjd, men vi kan verkligen inte göra något åt att Skanova (läs: Telia) klantar sig. Och tro mig, de gör de väldigt ofta. Om vi fick tillträde till telestationerna skulle det kunna gå på någon timme att fixa, men nu går det inte. Skanova äger (läs: har monopol på) kopparledningar/telefonstationerna och de ger ingen annan än Flextronic (läs: Telia) tillgång till stationerna.
Skanova och Flextronics tar i snitt två till fyra veckor på sig att prata med varandra och köra ut till stationen för att koppla in kundens kopparledningar till vår utrustning. I bland slarvar Skanova bort data i sin bas, et.c, vilket kan senlägga installationsdatumen ännu mer. Därför har de ett kontrakt med alla ADSL-leverantörer där de kan ta 90 dagar på sig att koppla in en kund. Samma sak måst vi därför ha i kontraktet med våra kunder.
Vi har därför aldrig garanterat installation på två till fyra veckor, men säger ofta att det är den tid det brukar ta. För säkerhetskull hänvisar vi även till Skanovas 90-dagars frist vi skrivit in i kontraktet med våra kunder.
Jag misstänker att personen som i telefon sade två dagar till dig sade fel. Inkoppling på två dagar är nämligen, som du kanske nu förstår, ytterst sällsynt.
Hoppas det här är en godtycklig förklaring.
Kalle
Adamo Bredband
<[email protected]>