Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Peppe

Peppe

Medlem
  • Namn Peppe Rosvik
  • Plats Sverige
  • Sysselsättning Bildkonstnär
  • Registrerad 2003-12-08
  • Senast aktiv 2020-11-29
  • Antal inlägg 280

Foruminlägg

De senaste inläggen Peppe har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2020-10-05 17:07
Ursprungligen av iSweden:

Detta är ett "nytt" och mycket störande problem. USA glömmer i vanlig ordning bort andra tangentbordskonfigurationer.

Bäst är nog att skapa en egen layout med ex. Ukelele.
https://software.sil.org/ukelele/

Tyvärr inte, men kanske lika bra då det är ett obekvämt.

Tack för svar och jag tänkte detsamma att den svenska samt en hög andra layouter för tangentbord glöms bort.
Jag har gjort "text" "replace" i inställningar men ibland glömmer man bort vad man gjort och i alla andra program så funkar \ utan problem, men det är nåt man kanske bara får leva med då.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2020-10-05 09:49

Jag vet hur man skriver i "\"(backslash) men i Google Sheets funkar det inte eftersom Option+Shift+7 är knutet till Sheets eget kortkommando som skapar ram runt en cell. Jag har letat och letat efter ett svar men utan att lyckas så nu frågar jag här.

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2014-09-09 19:38
Ursprungligen av mattiL:

Dags att köra om kombouppdateringen nu då
http://support.apple.com/kb/DL1755?viewlocale=sv_SE&locale=en_US

Tack för hjälpen det gjorde susen.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2014-09-09 17:57
Ursprungligen av mattiL:

Starta Disk Utility och gör en diskkontroll till att börja med.
Har du backup?

Förlåt glömde skriva att jag kört diskkontroll och reparation av diskbehörigheter, jag har backup via CrashPlan samt TimeMachine

  • Medlem
  • Sverige
  • 2014-09-09 17:39

Helt plötsligt kan jag inte öppna System Inställningar längre, enligt bifogad bild. Försökt googla men till ingen hjälp.

MacBook Pro 15", Mid 2012
2,3 GHz Intel Core i7
16 GB RAM
OS X 10.9.4

  • Medlem
  • Sverige
  • 2014-03-26 09:21
Ursprungligen av keptang:

Troligen fel hos din internetleverantör, felanmäl hos dessa.
Du kan förmodligen fixa det själv genom att byta DNS, testa med Googles, 8.8.8.8 och 8.8.4.4.

https://developers.google.com/speed/public-dn...

Det verkar nog som det är hos min internetleverantör, tack för snabbt svar. Att byta DNS själv hade ingen inverkan.
Kopplar jag upp mig via min iPhone med annan leverantör (SONERA) så är det inga problem.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2014-03-26 08:53

"Resolving host..." har börjat förekomma mer och mer på senare tid när jag försöker gå in på vissa sidor som tex. facebook som jag inte kommer in på mer alls men också här på 99mac.se och en del andra sidor, jag kommer in på de flesta sidor efter ibland en lång väntan. Jag har försökt googla men inte hittat något vettigt hur jag ska få det här åtgärdat.

Har provat med Safari, Google Chrome och Firefox alla de senaste versionerna.
Mac OS X 10.9.2

Har ett Sierra Wireless 4G modem från det finska DNA.

Har någon en lösning?

  • Medlem
  • Sverige
  • 2014-01-10 17:24
Ursprungligen av John A:

Ser inte direkt vad som är oacceptabelt i svaret, under förutsättning att man har försökt att felsöka problemet. Om problemet visar sig bero på iCloud och Apple så är det inte ens säkert att de ens kan felsöka fullt ut. Det är ju fullt möjligt att problemet beror på fel i OS X, vilket är svårt att felsöka eftersom Apple håller stora delar av källkoden hemlig. Det enda du egentligen kan göra för att undvika liknande situationer är att installera en helt fri programvarustack där du har tillgång till alla komponenter ner på källkodsnivå.

Jag får inga mer svar från Panic Inc. och bra så, ser ändå att det var bortkastade pengar för min del, vare sig de kan felsöka eller inte.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2013-11-15 11:59

Själv använder jag det här med Sublime Text: http://wbond.net/sublime_packages/sftp
Tycker det funkar bra och är värt sina 20 dollar.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2013-11-09 11:38

Helt plötsligt slutade Coda 2 att starta, mig veterligen har jag inte installerat eller avinstallerat något när det inträffade. Men något med iCloud har det att göra. Vill nu bara delge vilken support jag fått från Panic Inc, vilket jag personligen tycker är oacceptabelt för ett relativt dyrt program.
Senaste svar jag fått är från 24 Oktober och lyder så här:

Citat:

Sorry we couldn't reach a solution. We're out of ideas at the moment; this likely has to do with larger issues with iCloud. Thanks for trying to help us figure this out.

Jag har övergått till Sublime Text och tänker inte gå tillbaka till Coda 2.
Vill nu bara klaga lite så här en lördag.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2013-10-23 11:19

Det här är för Lion men det kanske fungerar, tror jag gjort det här förut och jag har inga animationer nu i Mavericks heller.
http://www.cultofmac.com/105991/turn-off-mail...

  • Medlem
  • Sverige
  • 2013-10-22 13:32

Har nu fått svar från Agilebits och vi försöker reda ut problemet men hittills ingen lycka med det heller, uppdaterar med mera information med hur det går.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2013-10-19 12:10

Jag avinstallerade 1Password 3 och installerade den versionen på nytt, så jag har en fungerande version just nu.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2013-10-19 12:06
Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag tycker det är fullt förståeligt att de har högt tryck på sig när de precis släppt en ny version av programmet o kanske du inte är den ende som vänder sig till dem med frågor o supportärenden

Så vad tycker du är skälig tid att vänta på svar när ett betalat program inte fungerar? Jag har ännu inte fått ett svar eller hjälp av Agilebits.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2013-10-15 13:14
Ursprungligen av Mija:

Det kom en uppdatering med buggfixar idag (v 4.0.3), prova den.

Tyvärr, ingen lycka med uppdateringen. Men tack ändå.