Så, om jag, mot förmodan, skulle köpa något från Apple i fortsättningen så blir det med Apple Care.
Jag menar, på 1.5 år har jag köpt följande olika Apple-produkter, idag fungerar noll av dem.
Det började med en ibook, stendöd idag.
Sen köpte jag en ipod mini, batteriet håller 15 minuter.
Hörlurarna till ipoden var trasiga från början.
Sen började laddaren till ibooken brinna, aj aj,
85 dollar senare satt jag med en ny laddare, då slutar ibooken fungera.
Jag köper nya hörlurar, med fjärkontroll till ipod minin, de var lika trasiga som de jag hade från början.
Jag går och köper en ipod nano.
Det första jag märker är att hörlurarna är lika trasiga som de övriga
Idag upptäcker jag att ipod nanon är stendöd den med.
Vad får jag ut av det hela? Ett samtal på drygt en timme med Pontus hos Apple som inte har ett enda vettigt ord att säga och det största han gjorde idag var att maila mig en artikel om hur jag återställer min ipod.
Annars upprepade han mest "då måste vi göra en felsökning, det kostar 495 och vi kan göra det direkt här på telefonen"
Från och med idag slutar jag rekommendera Apple till någon.