Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Man har 90 dagars gratis telefonsupport för mjukvarukrångel. Om de har gått ut måste man tydligen uppge kreditkortsuppgifter och om felet inte är hårdvarurelaterat får man betala annars inte.
Nu har ju dock Apple erkänt att det finns ett problem, vilket de inte gör förrän de hittat en lösning så nu ska det väl vara slut på eländet för dig...
Jag har faktiskt hört att någon fick rådet av Apple att starta i felsäkert läge (hålla ner skift medans datorn startas) och sedan bara starta om som vanligt igen... värt ett försök kanske?
Helt rätt!
Det är precis så den ska göra, då nollställs ett minne i datorn som håller koll på klockan och lite andra saker. Innehåller i detta minnet kan bli fel, och då kan ganska mycket konstiga saker hända.
Nu har min skickats... denna gången slipper jag Kuehne & Nagel som segade något otroligt förra gången. 28:e är beräknat lev.datum, men den kanske kommer tidigare. Man vet aldrig...
De skiter i vem som skriver under, bara någon gör det.
En kompis tog emot ett tangentbord jag beställt tillsammans med datorn och det var inga problem.
hur länge fick du vänta innan de erkände detta zyxel?
En vecka. Förra måndagen var första dagen de försökte köra ut den, det visade sig sedemera bara vara tangentbordet jag hade köpt till. Men inte hade de någon aning om att det bara var en del av leveransen, det satt minsann hårt inne...
Nu har TNT äntligen erkänt att de slarvat bort min dator. Pratade med Apple nyss, de lägger en ny beställning idag med prioritet, så förhoppningsvis tar det inte så lång tid.