Nu har jag varit och frågat på inLife.. är lite förvånad över svaret.
1, De höll med om att skärmen inte är helt ok
2, De beställer en ny och sa att jag får hoppas att Apple skickar en bra skärm. Är det exempelvis upp till tre trasiga pixlar på den nya (istället för problemet jag har med min nuvarande) får jag troligtvis nöja mig med det eftersom Apple har sån dålig pixelpolicy.
3, Byte av dator direkt sker normalt inte, skärmen ska bytas ut.
4, Reparationstiden tar 1-2 veckor.
5, Jag är helt beroende av datorn i mitt jobb men under tiden kan jag få hyra en dator för en "rimlig penning".
Låter det här rimligt? Inte i mina öron..
Trodde Apple stod för kvalitet men de verkar släppa ifrån sig vad som helst ibland. Att jag denna gång köpt en MacBook istället för en Pro betyder väl knappast att jag ska acceptera en dålig skärm. När det gäller skärmar är det tydligen meningen att man ska acceptera lite vad som helst?
Fär övrigt måste jag säga att jag är nöjd med MacBooken, jag har nog aldrig fått så mycket dator för pengarna innan. Den känns snabb osv.