Har precis som många andra fått pengar dragna från mitt konto och lönlöst försökt få svar från Mobile Me supporten. Bestämde mig då att börja maila personer hos Apple som sitter lite högre upp.
Och döm av min stora förvåning så fick jag precis ett trevligt samtal från Apple i USA. Det var Kirk Paulsen, Senior Director Apps Product Marketing som ringde upp.
Han beklagade det som inträffat och förklarade varför pengar var dragna, det visade sig vara ett "matematiskt fel" men att pengarna kommer betalas tillbaka så fort dom bara kan.
Men nu till det intressanta. I mitt mail till Apple så nämde jag detta med att Push inte riktig var push och att andra utannonserade funktioner inte alls kom med i nuvarande Mobile Me.
Då berättade Kirk att han precis var på väg in till ett möte Steve Jobs mm. för att diskutera en som han uttryckte det "Not an Apple kind of thing" nämligen att om Steve godkänner allt så kommer dom inom 48 timmar att posta en Roadmap över Mobile Me och dess funktioner som i dagsläget saknas.
Sedan skulle hela supporten ses över och istället för att bara ha en mailsupport så skulle det införas en telefonsupport.
Passade även på att fråga angående Push från klient sidan. Kirk sa att det självklart kommer bli riktigt push därifrån med men dom har stött på tekniska problem.
Han lovade personligen återkomma inom 48 timmar och informera om vad som händer med Mobile Me.
Tänkte att detta kanske kunde vara av intresse. Vi får se vad detta leder till, men blev mäkta förvånad när ett USA nummer ringde upp mig
/Marko