ogglodg:
DOA anmälning kan göras inom 10 arbetsdagar från Faktura datum.
- Då måste du ringa Apple själv och registrera ditt ärende
- Lan-Master hör sedan av sig till dig för att få in datorn
- De bedömer fel och hittar snabbast möjliga lösning, kan vara att reparera alt. den tejpad och gå tillbaka till den ÅF du köpte den av. ( Är det Apple Store så måste du kontakta dem)
Efter dessa 10 Arbetsdagar faller den inom Garantireparation vilket är vanlig inlämningsservice hos en Service Provider.
Eftersom det har varit problem med REV.A av detta Logic Board så har de släppt en ny revsion med nytt artikelnummer som för Service Providers blev tillgängliga att beställa från och med 12/13 SEP 2006 och som du säkert kan lista ut så är du inte ensam om att behöva detta byte. Satte sig nog alla hårdvarutekniker sig den dagen och beställde till alla case de har liggandes på sina hyllor och bara väntar. Gäller även oss i Västerås och din var den första vi registrerade i GSX (utav våra case) så de första kortet som kommer är till din dator.
Genom en koll på din order i GSX så står det följande.
Description Board, Logic, 1.83 GHz, with Heatsink
Availability Out of Stock
Så fortfarande inget besked att ge tyvärr ska försöka ringa när jag kommer till jobbet (om några timmar) och se om man kanske kan få ett svar idag (ringt några dagar nu)
Annars får du gärna hämta din dator om du vill ha den hemma till reservdelen kommer.
// Anders
MacSupport Västerås