Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
poqapontus

poqapontus

Medlem
  • Plats Järfälla
  • Registrerad 2004-11-24
  • Senast aktiv 2015-11-03
  • Antal inlägg 56

Foruminlägg

De senaste inläggen poqapontus har skrivit i forumet.

Skapa ett nytt dokument.
Skapa din önskade struktur (framsida, innehållsförteckning, rubriker mm).
Kopiera in ditt innehåll.
Skriv ut som pdf.

Lämna in

Till min Macbook (white) var get skillnad på vad jag tyckte vara likadana minnen. Köpte på webhallen enligt alla specifikationer jag kunde lista ut från bla. systeminfo i datorn.

De fungerade inte. Det visade sig dock att webhallen hade andra minnen som hade "samma" specifikationer, men som också var avsedda för macbooks.
Jag kommer dock inte ihåg exakt vad som var felet.

Fråga innan du köper är mitt tips!

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag har nog aldrig upplevt detta. De enda gånger som jag har haft dålig mottagning för röstsamtal och data är när tåget passerar genom tunnlar, men det är inte så konstigt.

Hela pendeltågslinjen i stockholm är ju ett svart hål på täckningkartan!
Kan iofs också (delvis) bero på att det är väldigt många som surfar i sina mobiler på samma plats.

Testa att stänga av mail i multitaskmenyn (om du har ios 4 dvs) och starta upp på nytt.

Prova att starta om telefonen. Det funkade för mig!

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Någon vinst måste det ju ligga i det hela eftersom Telia tar 200kr mer än Tre för att köpa iPhone 4 utan något som helst abbonemang kopplat till den. Jag kan inte tänka mig att Telia har högre inköpspris än Tre på telefonen.

Så gör telia för att få lite vinst helt enkelt. Apples rekommenderade pris är förmodligen i princip inköpspris för operatörerna.

Om du ska köpa en ny 3Gs och samtidigt lägga en bindningstid på ditt nuvarande abbonemang måste bindningstiden på abbonemanget vara slut eller ha mindre än 3 månader kvar.
Försäljningsupplägget för iPhone 4 är ju inte lanserat ännu, så där finns inget svar.

Operatörslåset på iPhonen går att ta bort efter 12 månader (kostar 300:-), men eftersom du blivit av med den så spelar ju inte det någon roll i detta fall.

Ursprungligen av Zimmerman:

Är det rimligt att en operatör är så satans ovillig att hjälpa kunderna att upphöra att vara kunder så att dom inte längre kan tjäna pengar på kunden och dessutom minskar sin marknadsandel? Är det rimligt att en operatör maskar kunders urträde ur deras system?
Svar: Tja...rimligt och rimligt...Detta är bizniz...marknad...kapitalism. Det är i alla fall logiskt i den världen att bete sig så. Allt är normalt kan man säga. Att någon blir förvånad förvånar mig. Det är inga myndigheter det här. Inga seviceinrättningar. Inga offentiliga organisationer. Att bli förvånad över detta i hela världen normala beteende är en mycket, mycket svensk reaktion.

+1

Dessutom så har ni ju faktiskt skrivit under på en överenskommelse (avtal) att ni ska betala samma summa under hela avtalstiden.
Jag tycker det är rätt självklart att Telia håller på det avtalet. Allt annat är ren goodwill (förutom lagstadgade undantag).

Jag tror att de flesta hittills har jailbreakat för att kunna:
-Låsa upp
-multitaska
-byta tema, bakgrundsbild
-internetdela
-Få snabbare kontroller till 3G, wifi mm.
-mms:a
-osv...

Det har iaf varit mina anledningar...

Ursprungligen av Capeman:

Jag tror det var Gizmodo eller Engadget som skrev det, men det tror jag inte på. Flashminnen är ju alltid i "powers of two" (kommer inte på just nu vad det heter på svenska) som 8, 16, 32, 64, 128 o s v.

Tvåpotens...?
Två upphöjt till valfritt (hel)tal.

Du kan köpa ett amerikanskt presentkort t.ex. här iTunes Gift Cards och skapa ett fejkat konto kopplat till en valfri (riktig) adress i USA.

alt + shift + 8 funkar för mig i omnigraffle iaf.

Ursprungligen av frukt:

Jag fick hem min iPhone 3GS i november och har vårdat den ömt sedan dess. Beställde den på telia.se

Nu har den drabbats av det välkända problemet med sprickor kring knappar, hörlursuttag och laddningsuttag. Eller rättare sagt, den har haft problemet sedan några veckor efter leverans men eftersom nya sprickor dyker upp hela tiden så börjar det närma sig att jag gör något åt problemet.

Mina frågor: Finns det något generellt utbytesprogram? Innan jag bestämmer mig för att skicka iväg den så vill jag veta ATT jag får en ny, eftersom ju sprickorna är ett uppenbart konstruktionsfel.

Hur går snacket på Telia/Apple om sprickorna? Eftersom så många drabbats borde man ju ha utarbetat något slags plan.

Har jag drabbats av ett måndagsexemplar eller är alla iPhones drabbade? Det vore ju trevligt att kunna anta att utbytesenheten inte kommer att få samma problem, alltså att Apple gjort något åt konstruktionen för att undvika sprickor i framtiden.

Jag köpte som sagt telefonen på Telia.se. Kan jag lämna in den i en Telia-butik eller ska den skickas direkt till Anovo? Får jag utbytestelefon under tiden eller måste jag köpa en extratelefon?

Tacksam för svar.

Ta med dig iPhonens följesedel (vilken gäller som garantibevis) till en butik så skick de in telefonen till Anovo för service. Om det är ett giltigt garantiärende byts då iPhonen ut mot en likadan (fast hel). Det kan ta tre veckor men brukar gå på en vecka. Om jag förstått saken rätt...

Ursprungligen av Rajje:

.....

De sitter ganska lågt in och kan vara rätt svåra att se.
Speciellt om de inte är utlösta på en vit iphone...
Lys in med en lampa så är de lättare att upptäcka.