Jag fick hem min iPhone 3GS i november och har vårdat den ömt sedan dess. Beställde den på telia.se
Nu har den drabbats av det välkända problemet med sprickor kring knappar, hörlursuttag och laddningsuttag. Eller rättare sagt, den har haft problemet sedan några veckor efter leverans men eftersom nya sprickor dyker upp hela tiden så börjar det närma sig att jag gör något åt problemet.
Mina frågor: Finns det något generellt utbytesprogram? Innan jag bestämmer mig för att skicka iväg den så vill jag veta ATT jag får en ny, eftersom ju sprickorna är ett uppenbart konstruktionsfel.
Hur går snacket på Telia/Apple om sprickorna? Eftersom så många drabbats borde man ju ha utarbetat något slags plan.
Har jag drabbats av ett måndagsexemplar eller är alla iPhones drabbade? Det vore ju trevligt att kunna anta att utbytesenheten inte kommer att få samma problem, alltså att Apple gjort något åt konstruktionen för att undvika sprickor i framtiden.
Jag köpte som sagt telefonen på Telia.se. Kan jag lämna in den i en Telia-butik eller ska den skickas direkt till Anovo? Får jag utbytestelefon under tiden eller måste jag köpa en extratelefon?
Tacksam för svar.