Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
MrCoffee

MrCoffee

Medlem
  • Namn Fredrik Liedholm
  • Plats Kristianstad
  • Registrerad 2005-04-22
  • Senast aktiv 2020-08-19
  • Antal inlägg 339

Foruminlägg

De senaste inläggen MrCoffee har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-07 15:22

Problemen kvarstår även idag....

Provade tom att koppla datorn direkt mot mot mitt fiberuttag (BBB 100 Mbit/s), istället för trådlöst via Airport expressen, men samma problem dyker upp.
Det skumma är att det går att logga in ibland, för att en stund senare bara stå och tugga. Samma med min anslutning till PSN på min PS3:a. Pratade med en supportkille på BBB som nollställde min uppkoppling och sa att allt såg bra ut från deras sida. Hans enda tips var att testa en ny nätverkskabel eller avvakta och se om felen ligger hos Apple och PSN.

Någon som har några tips, råkat ut för detta, eller vet vad det kan bero på?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-06 23:31
Ursprungligen av IngoX:

Googlar man ser man att det återkommer i olika verisoner av Office. MERP = Microsoft Error Reporting Program. Ligger ett litet program i /Library/Application Support/Microsoft/MERP2.0. Antagligen ligger det kvar lite temporär data/cache och skvalpar som OSX vid omstart hanterar genom att sätta i "Recoverd Files" vid omstart. Inget att bry sig om så länge Office fungerar och ingen annan än Microsoft som kan åtgärda detta vid någon uppdatering. I detta fall: något fel på felrapporteringen

Tack för ditt svar!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-06 23:27

Har fortfarande problem att logga in på mitt konto iTunes Store...får bara upp en varningen om att "Nätverksanslutningen kopplades ned på grund av en tidsgräns".
Märkte av en slump att jag får ett liknande fel när jag ska koppla upp mig mot PSN i min PS3, detta går således inte heller pga att en tidsgräns överskreds.
Vad innebär detta med tidsgräns?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-06 13:13
Ursprungligen av joakimo:

Offtopic: Bara för att den ligger i en väska måste du inte stänga av den. Bara att stänga locket.

hehe jo vet att man kan ha den i vila, men har för vana (ovana?) att stänga av den vid transport

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-06 13:10

Jag har också fortsatta problem med att ladda ner appar från iTunes store i datorn, får upp följande ruta: "Kunde inte köpa "" Nätverksanslutningen kopplades ned på grund av en tidsgräns"

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-06 01:08

Skumt... för mig går det iallafall inte att logga in just nu.

EDIT: Nu går det att komma in!

Senast redigerat 2013-04-06 01:22
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-06 00:48

Jag kommer också in i iTunes Store, men jag kan inte ladda ner något, de kommer upp en ruta om att anslutning nått någon form av tidsgräns...

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-06 00:45

hehe sant ... men jag kör en bärbar macbook, och vill helst ha den avstängd när den är i väskan.
Frågan kvarstår dock, varför skapar programmet dessa filer??

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-06 00:41

Har problem att nå itunes store på min mac. Misstänker att de är något underhåll eller liknande.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-03 18:14
Ursprungligen av kenjon:

För den som letar, så ska det nog vara ~/Bibliotek....

Edit: Jag får samma resultat efter att ha tagit bort dem.

Stämmer bra, Bibliotek nås enkelt genom att hålla nere alt-tangenten, klicka på "Gå" i Findermenyn och där välja "Bibliotek"

Kenjon: Prova att tömma papperskorgen innan du öppnar hjälpmenyn (om du inte gjorde de). Annars finns fler tips på sidan http://www.thexlab.com/faqs/helpviewer.html

Senast redigerat 2013-04-03 18:26
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-02 19:37
Ursprungligen av MrCoffee:

Kommer inte åt många av ämnena i apples hjälpcenter (t.ex. om jag i systeminställningar/allmänt klickar på ? i högra hörnet). Får istället för hjälpdokumentet upp en ruta med denna text:

"Det markerade ämnet är inte tillgängligt just nu. Ämnet du försöker läsa kunde inte hittas"

Fler som drabbats av detta, eller vet hur man åtgärdar det?

Löste problemet genom att ta bort följande filer:

Bibliotek > Preferences:
com.apple.help.plist
com.apple.helpviewer.plist

Bibliotek > Caches:
com.apple.helpd
com.apple.helpviewer

Tipset kom från följande sida: http://www.thexlab.com/faqs/helpviewer.html#Anchor-Reset-35882

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-04-02 19:19

Problemet verkar tyvärr ha återkommit sedan jag installerade 14.3.2. Ingen som vet vad "MerpAD Office365" gör och om man kan få den att inte dyka upp i papperskorgen efter varje omstart?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-03-18 22:24
Ursprungligen av kenjon:

Det "fungerar" så till vida att Hjälpfönstret kommer upp, men det finns inget innehåll i det. Så är det hos mej i alla fall. Ska kolla min andra maskin också...

Får du ett helt tomt fönster, eller rutan med texten: "Det markerade ämnet är inte tillgängligt just nu. Ämnet du försökte läsa kunde inte hittas."?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-03-17 19:19

Märkligt, att de fungerar hos vissa. Finns det något cache man kan kasta?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-03-17 17:25
Ursprungligen av mattiL:

Help'en funkar på min dator, men jag kör med engelsk språkinställning i OS'et.

OK kopplar väl säkert till svenska översättningen då.
Vet någon om de vanliga hjälpfilerna i t.ex. systeminställningar laddas ner från nätet eller lagras lokalt i datorn?